نوشته شده توسط : مدیر

آب کولرگازی

آیا می‌دانید استدلال پرتاب آب کولرگازی از پنل داخلی آن چه می‌باشد ؟
شما نیز با این نقص‌ روبرو شده باشید که هنگام استعمال از کولر گازی از پنل داخلی آن قطرت آب به خارج پرتاب می‌شود؟

پرتاب آب کولرگازی یکی بدترین حالاتی است که برای یک کولر گازی در فصل گرم سال رخداد میافتد چون در‌این‌صورت شما کار کشته به استعمال از کولر گاز خویش نخواهید بود آب کولرگازی

علت پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی چیست؟
پرتاب آب از کولر گازی علت‌های متعددی می توانید داشته باشد که ما در اینجا به دو مور از مهم‌تریم علت‌های آن‌که در عمده کولر گازهایی که در گیر این حادثه می گردند شایع است می پردازیم به دلیل این که علت‌های دیگر مضاعف گم‌تر پیش آمده و تخصصی‌تر است

۱ _ او‌لین دلیلی که احتمال آن زیاد فراوان است فقدان گاز اسپیلت شما است احتمالا برای شما نیز جای سؤال باشد که نبود گاز کولر گازی چه ربطی به پرتاب آب دارد؟ در صورتی‌که تا پایان این یادگرفتن با ما همراه باشید متوجه خواهید شد که‌این دو رابطه مستقیمی باهم دارا هستند. تعمیر کولر گازی تهران

تمام سیکل سرمایش کولر گازی ارتباط بدون واسطه به سرعت اسپیلت شما داراست در‌صورتی‌که به هر عاملی گاز کول گازی شما از یک میزان یگانه کمتر باشد سیکل سرمایش کاملاً مختل شده و به نیز می‌ریزد و سبب میگردد تا فین‌ها یا این که کویل های پنل داخلی نظیر تصویر ذیل یخ بزند و در فاصله‌ای که کمپرسور کولر گازی شما کنتاکت می نماید یا این که موقتاً از عمل میافتد این یخ‌ها آب‌شده و از روی پنل لیز خورده جلوی پرتاب باد کولر افتاده و به‌وسیله پرتاب باد درسمت خارج پرت می شود این شایع‌ترین علت پرتاب آب از کولر گاز است

یخ زدن اواپراتور

و شایسته ترین روش برطرف کردن این خلل این است که شما سیستم خویش را نشت‌یابی کرده و هنگامی که از فقدان نشتی یا این که برطرف شدن آن مطمئن شدید کولر خویش را شارژ گاز نمایید تا این اختلال برطرف شود .

۲ - ولی ادله دوم که معمولاً کمتر از مورد اولیه حادثه میافتد اما قابلیت آن هم موجود هست شکستن سینی یا این که فریم ناودانی آب است که آب از آن به‌صورت قطره‌قطره روی حرفه بلور یا این که جلوی آن ریخته و در راستای خارج پرتاب می گردد

علت شکستن سینی ناودانی

یکی‌از علت‌های آن صحیح نصب نشدن پنل یا این که بالانس نبودن رشته بلور داخلی است که بعداز مدتی منجر لرزش پنل داخلی شده در حین استعمال و بی‌توجهی به‌این لرزش‌ها به‌مرور منجر شکستن این سینی می شود که آب خارج‌شده از این خیس روی رشته بلور یا این که جلوی آن ریخته شده و به خارج پرتاب می شود .

روش تشخیص شکستن سینی ناودانی

یکی طرق تشخیص شکستگی سینی ناودانی این است که یک ترک فراوان ریز بالای قابی که حرفه بلور در آن قراردارد ایجادشده و پس از مدتی به دلیل این که آب از آن ترک بیرون میشود و این آب معمولاً آلوده و کثیف است این ترک سیاه شده و کاملاً قابل‌دیدن میشود و مثل بک خط سیاه روی کادر سپید پنل عرض‌اندام میکند

سفارش می گردد در فواصل یک تا دوساله حتماً کولر گازی خویش را طبق آموزشها خدمت کرده و در صورتیکه در هنگام تاز کولر گازی صدای غیر عادی به گوش میرسد نظیر لرزش یا این که چیزی مشابه به‌این نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید .



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر گازی , تعمیر کولر گازی تهران , تعمیرات کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر


لوله گشوده کنی یکی‌از مسائلی است که احتمالا یقه گیر هر منزل ای شود و اغلب شایسته ترین منش این است که از امداد یک کارشناس در این باره منفعت ببرید اما بعضی وقت ها اشخاصی نیز می باشند که دوست دارا هستند این امور را خودشان به تنهایی انجام دهند . در مقاله تحت نگاهی به روش های لوله گشوده کنی می اندازیم و علت بوجود وارد شدن آن .

درباره با علت تصاحب کردن لوله بایستی ذکر کرد که بخش زانویی مواقعی مانند سینک ظرفشویی , چاه دستشویی , چاه گرمابه , لوله فاضلاب و غیره که به آبریزگاه دارای اسم و رسم می باشند احتمالا در گیر گرفتگی شوند و در فیض کشش آب و فضولات صورت نگیرد و شاهد گرفتگی لوله باشیم که برای رفع آن به طور پایین کار می‌کنیم :

در چندین از مورد ها که کشش آب به آهستگی و با اختلال بسیار صورت می‌گیرد , می توان از پمپ کردن معمولی به شیوه تحت برای مفتوح کردن لوله استعمال کرد :

طرز انجام این فعالیت به‌این صورت است که آب را در گزیده که توالت , کفشویی یا این که کاسه سرویس بهداشتی قرار دارا هستند گشوده می‌کنیم و بعد از آن با فشار مضاعف پمپ را در محل ذی‌ربط قرار می‌دهیم تا فشار و نیروی وارداتی بوسیله پمپ منجر متراکم شدن لاستیک پمپ به درون سیفون و شتر گلو شود و درپی گرفتگی لوله رفع و می بایست بیان کرد این هوای متراکم میباشد که منجر رفع گرفتگی لوله فاضلاب می شود .
به کار گیری از تراکم هوا : گه گاه گرفتگی به خاطر وجود یک شیء فرنگی یا این که طاقت فرسا شدن فضولات است که درین طور مواقع می بایست گرفتگی لوله را با دستگاه تراکم هوا گشوده کرد .
در هنگام استعمال از این روش لوله بازکنی به یک سری نکته اعتنا فرمایید : الف ) دستگاه تراکم هوا دارنده مخزنی هست که باطن آن با تلمبه زدن هوا انباشته می شود و روی برگه مدرجی که خویش دستگاه دارااست عقربه ای جنبش می نماید تا میزان هوا نشان داده شود . با نگهداری ظریف و امن دستگاه به طوری که ریسک پس زدن و پیدایش رخداد ای وجود نداشته باشد , اهرم دستگاه را می‌کشیم که در ادامه آن فعالیت پمپ کردن صدای شدیدی ساخت میکنید و صورت می‌گیرد و لوله در پی آن بلافاصله گشوده می شود . ب ) در برخی از مواقع قابلیت و امکان این موجود هست که چنددفعه حتمی باشد کار کمپرس هوا را با این دستگاه انجام دهید تا گرفتگی لوله برطرف شود . ج ) برای این‌که آزمون فرمائید لوله گشوده شده‌است یا این که خیر خوبتر است آب را به درون لوله ها گشوده فرمائید و سرعت کشش را ببینید , سرعت کشش بالا نشان از رفع گرفتگی لوله داراست . لوله بازکنی

 در حالتی‌که روش های بالا پاسخ نداد یا این که قابلیت آن وجود نداشت میتوانید روش فنر زنی را انجام دهید . مسافت در بین مکان گرفتگی لوله با شتر گلو دوچندان می‌باشد و برای انجام کار فنر زنی می بایست از دستگاه مخصوصی به کارگیری کرد . این دستگاه می بایست به یک منشاء برق متصل باشد .

 روش فنر زنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

راءس این فنر حدود ۰٫۱ متر و بی واسطه می‌باشد و مال آن از ماده ای مقاوم تعیین شده‌است . بخش نخستین پیچهای مخروطی در فنر سبب میشوند که اشیا گوناگون در لوله به جلو راز داده شوند .

در هنگام انجام کار فنر زنی می بایست یکسری ادله را در حیث بگیرید :

روش فعالیت این دستگاه به ساخت صدای وزوز مانندی و با چرخش فنر و بازکردن آن در سمت جلو برای رفع گرفتگی است .
برای آزمایش این که گرفتگی لوله با موفقیت رفع شده‌است بایستی جریان آب را با فشار شدید گشوده فرمایید و کشش آن سرعت بالا باشد .
امروزه برای رفع گرفتگی از دستگاه های مدرنی به کارگیری می شود که به انواع و فرم های متعدد وجود دارا‌هستند .
. شیوه رفع و مفتوح کردن گرفتگی چاه کفشوی

لوله فاضلاب گرمابه به دو علت در گیر دستور گرفتگی خواهد شد :

داشتن لوله هایی که قطر کم دارا‌هستند
داخل شدن اثرات چربی و موی در پی خزینه کردن به درون لوله
دو دلیل بالا سبب می‌شوند که در شتر گلو و جداره لوله فاضلاب , علی الخصوص در شرایطی که قطر لوله ها از ۴ اینچ کمتر باشد , گرفتگی چهره دهد . برای برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب گرمابه به طور تحت فعالیت می‌کنیم :

آب جوش را با فشار گشوده کرده و کارایی میکنیم با پمپ کردن مسیر گشوده شود .
اگر که نشست چربی ها بسیار باشد و در جداره لوله به اندازه متعددی انباشته شده باشند , از محلول اسید کلریدریک ۱۰ % و یا این که هر حلال کارکشته دیگری در محل کفشوی به کار گیری کرده و با پمپ زدن مداوم مسیر لوله را گشوده می‌کنیم .
حواستان باشد که در حالتی که لوله از متاع چدن است از اسید رقیق برای گشودن آن به کار گیری فرمائید . در شرایطی‌که مسیر لوله از متاع پولیکا یا این که همانند با آن است , از اسید نمی توانید به کارگیری فرمایید زیرا اسید خواص خورندگی داراست و سبب خورده شدن لوله می شود و در صورتی این فعالیت را تکرار نمائید لوله رخنه‌ شده و می پوسد و در ادامه آن نشت رطوبت های بالا رونده به اطراف را شاهد خوا‌هیم بود . برای لوله های پولیکا و رفع چربی ها و گرفتگی های آنان , امروزه مواد شیمیایی مخصوصی موجود است



:: برچسب‌ها: لوله باز کن,لوله بازکنی تهران,لوله باز کن در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

علت۱۳ - سیم مرتبط با بدور دوم از کیبورد موتور انقطاع شده . تعمیرات کولر آبی تهران

رفع عیب۱۳ - ابتدا برق کولر را جدا کنید . آن‌گاه سیم های متصله به موتور را از آن جدا نموده وبا اهم متر هر سیم پیچ به کلید موتور را بر رسی کنید . به احتمال مضاعف یکی راز سیم های HI ویا LOW از برگه کائوچویی جدا شده‌است که بایستی سیم ذی‌ربط را لحیم فرمائید . در شرایطی‌که پارگی در داخل استاتور باشد , عمل قدری اختلال می شود وبهتر است در صورت عدم تخصص کافی به سیم پیچ های استاتور دست نزنید واز تعمیر عمل متبحر امداد بگیرید .

عیب۱۴ - صرفا یک کدام از به دور های موتور حرفه فعالیت می نماید .

علت ۱۴ - یکی‌از رمز سیم های رابط در میان کلید تبدیل وپایه های LOW ویا HI در مسیر جدا شده‌است .

رفع عیب۱۴ - برای آن که مطمئن شویم سیم های رابط دربین تبدیل وموتور سلامت اند خوب تر است دو خروجی را باطن کلید تبدیل به یکدیگر متصل نموده ودو سیم متصل به شالوده های LOW و HI رااز اتصالات تخته کلید موتور جدا نموده واهم متر را به آنان متصل میکنیم . چنانچه دو سیم رابط سلامت بوده ودر مسیر مبتلا پارگی نشده باشند عقربه گم راه شده ومقداری اهم که در واقع اهم سیم های رابط است را نشان میدهد . واگر عقربه گمراه نشده , سیم ها مبتلا پارگی گردیده اند وچون کابل چهار سیمه است می بایست کابل حیاتی ردوبدل شود .

عیب۱۵ - صرفا یکی بدور های موتور عمل می نماید .
علت ۱۵ - کلید گریزو فرار از راءس کار نمی‌کند .

رفع عیب۱۵ - در موتور کولر مدام در لحظه نخستین سیم پیچ های شروع ودور تند در مدارند وبه محض وصال سرعت موتور به ۷۵ درصد سرعت نامی کلید فعالیت نموده واستارت را از مدار بیرون می نماید وبا بیرون شدن شروع به دور تند در مدار باقی مانده و موتور سرعت میگیرد . بعد می توان با عوض کردن حالت تبدیل از به دور نماید موتور به کارگیری نمود واگر کلید گریزو فرار از راس فعالیت نکند وسیم پیچ کمکی در مدار باقی بماند , موتور سرعت چندانی نداشته وضمن بگوش وصال صدای وحشتناک از موتور , داغ نیز می شود . نقص‌ کلید گریزو فرار از راءس معمولا ” شکستن کاغذ فیبری ویا اکسید شدن فنر ها است که باید روتور را از استاتور جدا نموده وپس از خدمت محرک کلید , یقینا ” موتور به فعالیت نرمال خویش ادامه میدهد .

عیب۱۶ - تنها یکی‌از به دور های موتور عمل می نماید .

علت ۱۶ – کلید تبدیل وخیم است .

رفع عیب ۱۶ - بجهت بالا بودن جریان مصرفی در کولر گاها ” کنتاکت ها باطن کلید تبدیل به یکدیگر جوش می خورند . کادر کلید تبدیل را گشوده نموده , وبا اهم متر ( در حالی که فیوز حیاتی کولر انقطاع است ) از جنبش اهرم کلید در بین کنتاکت مشترک با دو خروجی اطمینان حاصل نمائید . در شرایطی‌که در کنتاکت ها جوش خوردگی چشم شود , آن‌ها‌را از یکدیگر جدا نموده وپس از سمباده کشی کلید را مجددا ” در مدار قرار میدهیم . در‌حالتی که کماکان سعی مثبتی نداشت آن را ردوبدل میکنیم .

عیب۱۷ - با روشن نمودن کولر , موتور براه نمی افتد البته در صورتی مبلغی با دست چرخانده شود موتور بکار خواهد به‌زمین‌خورد .

رفع عیب۱۷ - از آن جا که‌این عیب شبیه عیب۱۲ است به رفع عیب ۱۲ مراجعه‌نمایید .

عیب۱۸ - صدای کولر در حالا فعالیت دوچندان است .

علت۱۸ - مبلغی ها یا این که یکی‌از مبلغی ها شل شده‌است .

رفع عیب۱۸ - در پوش سمت مبلغی ها را از بدنه جدا نموده واتصال آن‌ها به محور را در اختیار گرفتن فرمایید . در صورت لزوم , مبلغی ها را سفت بر روی محور حرفه ببندید .

عیب۱۹ - صدای کولر در درحال حاضر عمل مضاعف است .

علت۱۹ - یاتاقان ها گشاد گردیده اند .

رفع عیب۱۹ - در پوش های دوطرف حرفه را گشوده نموده ومحور را بصورت شعاعی ( عمودی ) جنبش دهید چنانچه محور تکان عمودی داشت , نیاز است بوش ها را ردوبدل فرمایید . ولی در بعضا مورد ها یاتاقان ها ( بوش ها ) سلامت اند ولی به سبب ساز شل شدن بست یاتاقان این عیب پیدایش می نماید .

عیب۲۰ - صدای کولر در درحال حاضر فعالیت بسیار است .

علت۲۰ - محور رشته تاب بر داشته است .

رفع عیب۲۰ - در صورتی‌که محور رشته تاب داشته باشد , در هم اکنون گردش لنگر انداخته وعلاوه بر ایجاد صدای بسیار , سبب ساز فساد یاتاقان هم می‌گردد . رفع این عیب نیاز به تجربه ومهارت خاصی دارااست واز پاراگراف مهارت های تراشکاران به حساب آورده می شود .

عیب۲۱ - صدای کولر در هم اکنون عمل فراوان است .

علت۲۱ - صدا از موتور حرفه است .

رفع عیب۲۱ - صدای وحشتناک موتور حرفه میتواند از دچار شدن پروانه خنک کننده با در پوش به منجر فساد یا این که تا قان وتاب داشتن محور رشته ناشی گردد . موردها فوق را بررسی نمائید وقطعه معیوب را شناسایی وعیب را بر طرف کنید .

عیب۲۲ - صدای کولر در هم اکنون عمل بسیار است .

علت۲۲ - تسمه وخیم است .

رفع عیب۲۲ - خراش های روی تسمه موجب صدای وحشتناک کولر در اکنون فعالیت می شود . در شرایطی‌که تسمه معیوب است با ارائه آن به مغازه قطعات کولر , تسمه ای با سایز خودش را تنظیم فرمائید .

عیب۲۳ - موتور حرفه مرتبا ” خاموش وبصورت خودکار روشن میشود .

رفع عیب۲۳ - روشن وخاموش شدن تر و تمیز موتور نشانگر وجود اورلود رمز شیوه سیم مشترک موتور ویا باطن آن ( موتور ) می‌باشد . در بعضا از اسباب و اثاث الکتریکی مانند چرخ گوشت ها جهت حفاظت موتور در قبال جریان طولانی تر توشه ویا اتصال کوتاه در باطن موتور از نگهدارنده به کارگیری می شود . این نگهدارنده گاها ” فیوز شیشه ای است که جریان نامی آن متناسب با جریان دستگاه گزینش می‌شود ودر مورد ها دیگر از اورلود بعنوان نگهدارنده به کارگیری می شود . با عبور جریان بیشتراز حد از وسیله وبوجود وارد شدن گرمای مضاعف اورلود بطور خودکار کار کرده وجریان را انقطاع می نماید وبا سرد شدن دوباره وسیله ( موتور ) جریان بر قرار وموتور به جنبش در میاید .

دست اندرکاران تحریک کننده اورلود در کولر عبارتنداز : نیم سوز بودن موتور - بیرون نشدن سیم پیچ آغاز از مدار ( فعالیت نکردن کلید گریزو فرار از راس ) - محکم بودن تسمه – گریپاژ بودن یاتاقان ها - بسته بودن روزنه هوای کولر ودر فیض



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر آبی , کولر آبی , نصب و تعمیر کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

انباشته کردن گاز کولر گازینحوه انباشته کردن گاز کولر گازی یا این که پمپ دان کردن کولر گازی چه طور است؟ 

روی هم گذاشتن گاز کولر گازی یا این که پمپ دان کردن چیست؟ پمپ دان کردن روشی است برای ذخیره کرده یا این که انباشته کردن همگی مبرد یا این که گاز باطن لوله ها در باطن کندانسور

چه زمان نیاز است که یک کولر گازی پمپ دان شود یا این که اصطلاحاً گاز آن توده شود؟
این کار هنگامی انجام می شود که شما قصد جابجایی کولر گازی از محلی به محل دیگر رادارید یا این که این‌که کولر در حالتی که به هر علتی نیاز به تعمیرات داشته باشد شما می توانید با به کار گیری از این روش همه گاز جان دار در کولر گازی را در کندانسور جمع‌آوری کرده تا در هنگام نصب کولر گازی بعداز تعمیرات بتوانید به راحتی از آن به کارگیری کنید .

نکته : این روش نیز به‌صورت درست و عملی قابل اجرا است نیز به‌صورت تجربی و کاربردی که ما توصیه میکنیم برای انجام این عمل حتماً از یک تعمیرکار کولر گازی یاری بگیر‌ید چون در صورت انجام غیراصولی این فعالیت به وسیله خودتان یا این که اشخاص غیرمتخصص قابلیت زخم رساندن به کمپرسور یا این که دیگر قطعات کولر گازی موجود است

پروسه عمل انباشته کردن گاز کولر گازی :
درصورتی که کولر گازی خاموش است آن را در موقعیت سرمایش روشن کرده و اجاره دهید تا مقطع ۱۵ دقیقه کولر گازی کارکرده تا سیکل تبرید بدون نقص شود
درپوش شیر خدمت که در خارج و روی کندانسور قراردارد را بازکنید . تعمیرات کولر گازی تهران
شیلنگ گیج خویش را در حالتی‌که گیج کاملاً بسته است به شیر سوزنی لوله بازگشت ( لوله قطور ) شیر خدمت وصل فرمائید
شما برای این فعالیت به یک مدل آچار آلن احتیاج دارید که با دقت به گنجایش کولر گازی‌های متعدد میزان آن گوناگون است به‌وسیله آچار آلن شیر رفت ( لوله نازک ) را آهسته آهسته ببندید در این صورت به عقربه گیج نگاه میکنید می‌بیند که جايگاه رو به کاهش است هنگامی که جايگاه گیج به ۱۰psi رسید شما بایستی شیر رفت ( لوله نازک ) را کاملاً بسته باشید
و آن گاه آزام آهسته استارت به بستن شیر خدمت لوله رجوع و برگشت ( لوله ضخم ) فرمایید هنگامی که گیج فشار به ذیل صفر و تا حدود وکیوم ذیل آمد شما می بایست شیر رجوع و برگشت ( لوله ضخم ) را کاملاً بسته باشید و به‌محض بستن بدون نقص لوله بازگشت می بایست دستگاه خاموش شود هنگامی که دستگاه کاملاً خاموش شد شما فعالیت پمپ دان کردن کولر گازی را با موفقیت انجام داده‌اید و میتوانید لوله‌ای کندانسور و اواپراتور را گشوده کرده تا بتوانید تعمیرات و جابه‌جایی را به‌راحتی انجام دهید
آیا سوای داشتن ابزار خاصی می‌توان گاز کولر گازی را عده کرد؟
البته در‌حالتی که شما تازه کار می‌باشید و فاقد ابزاری مثل گیج فشار می توانید با داشتن یک آچار آلن این فعالیت را انجام دهید

در‌این روش بعداز گشودن درپوش شیر خدمت وقتی که کولر گازی بیشتر از ۱۵ دقیقه بدیهی است شیر خدمت رفت را کاملاً بسته و ۳۰ ثانیه حوصله فرمایید و شیر خدمت رجوع و برگشت را هم کاملاً ببندید و به‌محض بستن هر دو شیر خدمت کولر گازی را خاموش‌کنید البته به دلیل عدم اطلاع از میزان گنجایش دستگاه و ارتفاع لوله کولر گازی این روش اصولی نبوده و به‌هیچ‌عنوان سفارش نمیشود و تمام عواقب و خسارات به عهده خودِ شماست

نکته : روشن نگه‌داشتن بیش‌ازحد کولر گازی بعداز بستن هر دو لوله عمل مضاعف خطرناکی است که در صورت انجام این عمل قابلیت و امکان زخم به خویش و کولر گازی موجود هست

نکته : حتماً برای انجام این فعالیت کسی را همراه داشته باشید تا به‌محض توده شدن بدون نقص گاز و بستن شیر خدمت اسپیلت را خاموش نماید
بازسازی مجدد نمایش سورس دانلود سورس کپی



:: برچسب‌ها: تعمیرات کولر , تعمیر کولر , کولر گازی , انواع کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

بعد از لوله کشی و وکیوم , نوبت به سیم کشی میان دو یونیت میرسد . در‌این تراز می بایست با دقت به راهنمای دستگاه سیم کشی صورت پذیرد بعداز اتمام این تراز پیشین از فعال سازی دستگاه مورد ها ذیل را می بایست یک توشه دیگر در دست گرفتن کرد : تعمیر کولر گازی تهران

1 ) آیا در محل اتصالات نشتی موجود است ؟
2 ) آیا عایقکاری درست لوله ها و روی مهره برنجی در محل اتصالات درست انجام یافته است ؟
3 ) آیا کابل اتصال میان دو یونیت به صورت سفت و اثبات به ترمینال ها متصل میباشد ؟
4 ) آیا تخلیه آب براحتی صورت می‌گیرد ؟
5 ) آیا اتصا زمین برقرار است ؟
6 ) آیا یونیت داخلی صحیح به برگه حافظ متصل شده‌است ؟
7 ) آیا اندازه ولتاژ برق محل ورود به دستگاه متناسب با مشخصه های برقی دستگاه هست ؟
8 ) آیا غربال های هوا نصب شده‌است ؟

همینطور بعد از فعال‌ساز‌ی می بایست مورد ها تحت را بررسی نمود :
1 ) آیا هیچ صدای غیر عادی شنیده می شود ؟
2 ) آیا سعی سرمایش ارگانیک می‌باشد ؟
3 ) آیا کارایی ترموستات درست می‌باشد ؟
4 ) آیا همت ریموت در دست گرفتن درست هست ؟

نکات اصلی در نصب اسپلیت
هیچ گاه جلوی مسیر مکش و دهش هوای کولر را نگیرید .
چون میزان هوای روی اواپراتور کم شده و سیکل گردش هوای خیر روی کندانسینگ یونیت ساخت نمیشود . همینطور تبادل حرارتی نرمال فی مابین هوا و مبرد ساخت نشده , فشار غیر نرمال در گاز بالا رفته و در طولانی دوران کمپرسور معیوب میگردد . همینطور تهویه خیر در محیط باطن تولید نمیشود

 یونیت داخلی و فرنگی را مسدود نکنید 

1 ) سیکل گردش هوا محدود می‌گردد .
2 ) خدمت و دسترسی دستگاه و همینطور بده بستان غربال نقص‌ خواهد شد .
فیض این که کارآیی دستگاه کاسته شده و در صورتی‌که دستگاه درین حالت برای یک زمان طولانی به کارگیری گردد , این داستان توشه اجباری به کمپرسور وارد کرده که سبب ساز معیوب شدن آن خواهد شوید . درصورتی که قرار است یونیت داخلی در فضای نهفته قرار بگیرد از مدل منحصربه‌فرد آن که برای این فعالیت تشکیل‌شده و در جدول های منحصر به فرد هر دستگاه آورده می شود به کارگیری نمایید .

موقعی که چند کندانسینگ یونیت دارید و قرار است که در یک محل نصب گردند و به طریق قرار گیری درست آنها توجه نمایید . در غیر این صورت بازده سیستم بشدت کاهش می‌یابد . 

با اعتنا به صورت خواهید رویت کرد که گرمای خروجی دستگاه نخستین به دستگاه دوم و گرمای خروجی دستگاه دوم به دستگاه سوم الی انتها منتقل میشود , که‌این برهان کاهش بازده دستگاه ها است .

 به جهت باد و گردش درست هوا دقت فرمائید . 

در صورتی سرعت بادی که به روی کندانسینگ یونیت می وزد ( 7 متر بر ثانیه یا این که بیشتر باشد ) سرعت گردش رشته را کسر کرده چه بسا شاید منجر توقف حرفه گردد . در فیض سبب ساز می شود که کندانسینگ یونیت عمل خویش را به خیر و خوبی انجام نداده و یک توشه مازاد به کمپرسور زور نماید و سبب فساد آن گردد .

به محل قرار گیری کندانسینگ یونیت اعتنا فرمایید .
دستگاه را جایی نصب نکنید که در تحت برف مدفون گردد و یا این که چنانچه در پارکینگ نصب می شود جایی نباشد که ماشین جلوی حرفه دستگاه را گرفته و فعالیت گردش هوای روی دستگاه را مختل کند . همینطور نصب دستگاه در سایه منجر ارتقا بازده و کاهش مصرف برق می شود .

 زمانی کندانسینگ یونیت روی دیوار نصب می‌گردد , آبی‌رنگ که از در این آن بیرون میشود موجب مزاحمت عابرین خواهد بود , لذا از اثاثیه اختصاصی در‌این که برای اینکار موجود است استعمال نمائید .

کندانسینگ یونیت را در جایی نصب نمائید که در مواقع خدمت و تعمیرات مبتلا خلل نشوید .

 کندانسینگ یونیت جایی نصب شود که صدا و لرزش و همینطور هوای گرم خروجی آن برای همسایگان اختلال ساخت نکند .

 نصب کندانسینگ یونیت , در نزدیکی مولد های حرارتی و دودکش ها خطا است , چون سبب ساز افت بازده و فساد دستگاه خواهد شد .

 یونیت داخلی می بایست درست و مرحله نصب گردد . در غیر اینصورت آب در‌این از مسیر حساس خویش بیرون شده و از اطراف دستگاه به درون اطاق جاری می‌گردد .

 یونیت داخلی می بایست در طول مطلوب از مرحله زمین نصب گردد . طول بیشتراز مقدار منجر توزیع نا مناسب هوا , عدم سرمایش و گرمایش مطلوب می شود . طول معمول 3 متر می‌باشد .

 چنانچه کاور های مسدود کننده که برای این مثال یونیت های داخلی در حیث گرفته شده و بایستی در مسیر های تخلیه هوای خروجی در جای مطلوب نصب گردند نصب نشود , توزیع مطلوب هوا بخوبی صورت نمی گیرد و سبب عدم آسایش اشخاص است .

دستگاه های داخلی اسپلیت را در معرض هوای گرم و مرطوب محیط خارج نصب نکنید , چون موجب حیف کردن سرمایش و تقطیر رطوبت محیط و در فیض عده شدن آب در حوالی دستگاه می شود .

 دستگاه داخلی , علی الخصوص در شرایط گرمایش بایستی در محلی مطلوب نصب شود تا توزیع مطلوب دما و جریان هوا در تمام محیط وجود داشته باشد .

 یونیت داخلی را در مکان هایی که هوای آنان دربردارنده دود , گردوغبار و روغن است نصب ننمایید . 

مکش بخار روغن موجب گرفتگی غربال دستگاه شده و کارآیی اواپراور را کاهش می‌دهد . در حالتی که دستگاه به صورت دایم پایین یک چنین قوانینی فعالیت نماید حاد می شود . لذا مکان قابل قبولی در حیث گرفته تا بخار بی واسطه روغن بوسیله دستگاه مکیده نشود .

 دستگاه ها را در معرض لرزش و صدای شدید نصب نکنید . فرکانس هایی که بوسیله بعضا از دستگاه ها تولید می شود , دستور های الکترونیکی یک دستگاه تهویه مطبوع را مختل می نماید و این دستور منجر می شود که یا این که دستگاه کار نکند یا این که غیر طبیعی فعالیت نماید .

 به گرد و غبار و آلودگی هایی که وارد لوله های مبرد میگردند توجه نمائید .

 



:: برچسب‌ها: تعمیرات کولر , تعمیر کولر , کولر گازی , انواع کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

انگیزه هاى رفتارى : در پاىان اىن فصل از هنرجو توقع مى رود که بتواند : نصب شیرآلات و لوله کشی

1 اصول اجراىى در لوله کشى آب سرد و آب گرم را شرح دهد .
2 چگونگی تعیین مصالح را توضیح دهد .
3 نکات ایمنی و فنی در لوله کشی آب سرد و آب گرم را توضیح دهد .
٤ قوانین ملی ساختمانی مرتبط با لوله کشی آب سرد و آب گرم را ابلاغ کند .
٥ لوله کشی آب سرد و آب گرم یک ساختمان دو طبقه را انجام دهد .
9 اجراى لوله کشى آب سرد و آب گرم ىک ساختمان

٣ خوب تر است یک شیر فلکه و یک شیر یک طرفه و مهره ماسوره با دریچهٔ فرعی هم در اولِ لوله کشی ساختمان نصب شود تا در مواقع لزوم از این شیر دریچهٔ فرعی برای گشوده و بسته کردن
استعمال شود .
٤ بعداز شیرفلکه فرعی یک شیر برای تخلیه آب لوله های باطن ساختمان نصب می شود .
٥ لوله کشی می بایست راست , صاف و تا آنجا که احتمال دارد بی واسطه و در خطوط موازی با دیوارها , سقف ها و کف های ساختمان اجرا شود . تغییر‌و تحول مسیر لوله کشی می بایست با زاویه قائمه باشد مگر آنکه در نقشه جزئیات آن نشان داده شده باشد .
٦ خطوط لوله , در هر مجموعه لوله , می بایست با نیز موازی و به نیز نزدیک باشند . مسافت لوله ها از نیز و از سطح های ساختمان بایستی طوری باشد که اجرای بدون نقص عایق کاری ,دسترسی به شیرها و تعمیر , بده بستان و تهیه و تنظیم آن‌ها و همینطور بازرسی و رفع عیب لوله ها به سادگی میسر باشد ١ .
٧ خطوط لوله نباید از درون دود کش , شبکه هوا , چاه بالا بر , اتاق ترانسفورماتور و اتاق تابلوی برق عبور نماید .
٨ خطوط لوله نباید از پنجره ها , درها و دیگر بازشوهای ساختمان عبور نماید . درصورتی که عبور لوله از مقابل این بازشوها بازدارنده گشوده و بسته کردن پنجره ها و درها و یا این که بازدارنده تردد شود , بایستی از این عمل جلوگیری کرد .
9 پیش از اجرای فعالیت , نقشه ها بایستی مورد باز نگری پیمانکار قرار گیرد و مطلوب ترین مسیرها برای خطوط لوله گزینش شود و به تأیید دستگاه ارزیابی رسد .
١٠ پیمانکار بایستی نقشه ها و خصوصیات فنی , نقشه های جزئیات و داده ها مرتبط با محل نصب و چگونگی اتصال لوله به اسباب بهداشتی و دیگر مصرف کننده های آب سرد و آب گرم مصرفی
را , در اختیار گرفتن نماید و چگونگی اتصال لوله ها بدین اسباب بهداشتی را در نقشه های کارگاهی معلوم کند و برای تأیید دستگاه بررسی بفرستد .
١١ پیمانکار می بایست , پیش از اجرای عمل , محل و اندازهٔ رخنه‌ های حتمی برای عبور لوله ها را در کف , سقف و دیوار , در نقشه های کارگاهی , معلوم کند و برای تأیید دستگاه آنالیز
بفرستد .
12 پیش از بازرسی , تست و تأیید خطوط لوله کشی می بایست از رنگ آمیزی , عایق کردن , پوشاندن و یا این که دفن کردن آن جلوگیری شود .
١٣ دهانه های گشوده لوله های توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی , که ادامه لوله کشی آنان به سپس موکول می شود و یا این که این که ابعاد بایستی به اثاثیه بهداشتی و دیگر مصرف کننده های آب متصل شود , می بایست فورا با درپوش موقت مسدود شود .
١٤ به هنگام وقفه ای که در عمل نصب پیش می‌آید , چه در پایان هر روز عمل و چه ابتدا هر تعطیلی موقت کارگاه , دهانه های گشوده لوله ها می بایست با درپوش موقت بسته شود .
15 درپوش موقت شاید فولادی یا این که مسی باشد .
به کارگیری از درپوش های چوبی , کاغذی یا این که پارچه ای و مواد شبیه تحت عنوان درپوش موقت مجاز نیست .
١٦ پیمانکار در قبال هر آسیبی که بر اثر ورود مواد فرنگی , ناشی از کاربرد درپوش های غیرقابل پذیرش به درون لوله ها , به تأسیسات بهداشتی یا این که ساختمان وارد شود مسئول است .
٢ -٩ ضوابط ملی ساختمان
برای شناخت با قانون ها ملی ساختمانی کشور‌ایران مواقعی از مبحث شانزدهم قوانین ملی ساختمانی به عنوان تأسیسات بهداشتی آورده می شود . شما‌را به مطالعه بیشتر این مبحث پیشنهاد مینماییم .
1 حداکثر فشار عمل مجاز اجزای لوله کشی توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی در دمای 65 C نباید از 10 توشه کمتر باشد . این میزان بر روی فیتینگ ها و شیرها با نشانه PN10 یا این که PN16
رقم خورده شده‌است .
٢ لوله های مجاز برای لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی مطابق مقررّات ملی کشور ایران عبارت انداز :
الف ( لوله های فولادی گالوانیزه
ب ( لوله های مسی
پ ( لوله های پلی اتیلن مُشبک ) ) PEX
ت ( لوله های پنج لایه پلی اتیلن مُشبک آلومینیم پُلی اتیلن
مُشبک PEX - AL - PEX
ث ( لوله های پُلی اتیلن با دمای بالا PE - RT

ج ( لوله های پنج لایه پلی اتیلن با دمای بالا

چ ( اشکال دیگر لوله های غیرفلزی , به شرطی که تأیید یکی از مرکزها بهداشتی دارای اعتبار , نظیر NSF یا این که DVGW , را بر طبق مطلوب بودن برای توزیع آب‌آشامیدنی داشته باشد و هم از دید حداکثر فشار و دمای فعالیت با حالت درج شده در بند ٣ هم خوانی داشته باشد و مورد تأیید قرار گیرد .
٣ اتصال لوله به مخازن ذخیرهٔ آب , شیر فشارشکن , آب گرم کن , دستگاه های تصفیه آب و موردها شبیه دیگر می بایست با مهره ماسوره باشد تا قابلیت و امکان بازکردن آن وجود داشته باشد .
٤ مسافت مهره ماسوره با دستگاه نباید بیش تر از ٣٠ سانتی متر باشد .
٥ شیر آب سرد مصرفی روی اسباب و اثاث بهداشتی می بایست سمت راست قرار گیرد و با نشانه آبی رنگ معین شود . شیر آب گرم مصرفی بایستی سمت چپ قرار گیرد و با نشانه قرمز‌رنگ معین شود .
٦ پیش از انجام تست و تأیید لوله کشی ) یک بخش یا این که کل لوله کشی ( , هیچ یک از اجزای لوله کشی نباید با عایق یا این که اجزای ساختمان پوشانده شود . در هنگام تست همگی اجزای لوله کشی بایستی واضح و قابل بازرسی باشد .
٧ بعد از خاتمه نصب لوله کشی و پیش از نصب اسباب بهداشتی می بایست دهانه های گشوده به صورت موقت بسته شود و لوله کشی با آب‌شرب به ندرت پُر شود و کاملاً هواگیری گردد . پیش از مبادرت به تست کانال لوله کشی می بایست آن را به بازه زمانی دستکم دو روز پُر از آب نگه داشت .



:: برچسب‌ها: لوله کشی , لوله کش , انواع لوله , نصب شیر آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

نخاله هاي ساختماني به مواد و مصالحي گفته مي شود که در عمليات تخريب سازه توليد مي شود . در مديريت کارها هر شهر اين ضايعات قسمتی از اولويت هاي ساماندهي قرار مي گيرند . 

اداره سرویس ها موتوري شهرداري اهواز جهت مديريت و ساماندهي نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز مبادرت به داير نمودن ستاد ساماندهي ضايعات و نخاله هاي ساختماني نمود .
در اين گفتار به آخرين اقدامات و فعاليتهاي انجام شده به وسیله اين اداره به خواسته ساماندهي ضايعات ساختماني اشاره مي گردد .حمل نخاله در غرب تهران

هدف ها اوليه ستاد
1 ) بهبود سيماي شهري و پاکيزگي معابر
2 ) جلوگيري از آلودگي محيط شهر
3 ) جلوگيري از ايجاد سد معبر جهت امنيت و آسايش شهروندان
4 ) هدايت و ارزیابی بر حمل پسماندهاي ساختماني از مرحله شهر و تخليه در محل هاي مجاز
5 ) جلوگيري از تخليه نخاله ها در حاشيه و مبادي ورودي هاي شهر
6 ) مکانيزه نمودن سيستم عده آوري نخاله ها
7 ) برنامه ريزي جهت استعمال بهينه از پسماندهاي قابل به کار گیری

لذا با جديت و پشتکار و برنامه ريزي دقيق و اختصاص وقت , نيرو و همت کافي و با تلاش نيروهاي اين اداره فعاليت هاي ذيل در زمینه‌ی ساماندهي خاک و نخاله ها انجام گرفت .
فعاليت هاي انجام یافته :
ساماندهي کليه خودروههاي فعال در اين بخش و صادر شدن برچسب
يکي از راههاي در دست گرفتن و جلوگيري از تخلف کاميون داران حمل نخاله , ساماندهي آن ها مي باشد . که در اين راستا اين اداره مبادرت به دعوت از کاميون داران فعال در اين زمينه نمود و تشکيل پرونده و توجيه نمودن آن ها مبادرت به صادر شدن جواز و کد دار نمودن کاميونها نمود . لذا در صورتي که در حين فعاليت يکي از کاميون داران مبادرت به تخلف نمايد , علاوه بر مبادرت قانوني عليه خلاف‌کار و پرداخت جريمه از ادامه فعاليت جلوگيري مي شود .

بکارگيري اکيپ گشت زني در مرحله شهر و حاشيه ها و برخورد با متخلفين برابر مواد قانوني دارای ربط
با دقت به وسعت شهر اهواز از دید مساحت و جمعيت و رو به افزوني بودن ساخت و سازهاي ساختماني در تراز شهر و به تبع آن عمليات هاي تخريب و توليد نخاله , اضطراری بود که با سرکشي روزمره و گشت در مرحله شهر نسبت به پند و راهنمايي مالکان در مورد طرز تخريب و عده آوري نخاله و شناسايي متخلفين مبادرت به رویکرد اندازي دو اکيپ گشت در شرق و غرب اهواز نمود .

تعيين و مشخص و معلوم نمودن محل هاي اثبات تخليه و دفن خاک و نخاله هاي ساختماني
بعداز انجام تحقيقات حتمی درباره‌ی دلايل تخليه و رها سازي نخاله ها در تراز شهر , معین گرديد که به دليل عدم وجود و معرفي محل مطلوب جهت تخليه نخاله ها بوده که منجر سوء استقفاده بعضي از مالکين و کاميون داران و تخليه نخاله ها در مرحله معابر و بخش ها مسکوني گريده است . لذا اين اداره مبادرت به تعيين و تخصيص دو محل مطلوب ) محل تخليه نخاله هاي شرق اهواز بنا شده در انتهاي بلوار دعبل خزاعي و محل تخليه نخاله هاي غرب اهواز بنا شده در مسير جاده اهواز ) ملاشيه ) و با رعايت قوانين زيست محيطي نمود .


عده آوري نخال هاي رها سازي شده در بعضي از بخشها شهر
بعداز شناسايي محل هاي تجمع غيرقانوني نخاله ها در محدوه شهر که از سالهاي پیشین عده آوري گردیده اند . لذا با اعتنا به وظيفه اي که به آن محول شده و بمنظور آسايش شهروندان و جلوگيري از ايجاد سد معبر و يا رخداد بر اثر برخورد با نخاله ها و ديگر اثرات بهداشتي اين اداره مبادرت به تمیز سازي با تجهیزات و هزينه هاي داخلي نمود . که مشتمل بر توده آوري نخاله هاي روبروي شهرک جديد اکباتان , توده آوري نخاله هاي پشت شهرک الهيه , عده آوري نخاله هاي اطراف پل ششم ) فولاد ) و پيگيري جهت توده آوري نخاله هاي شهرک مهديس

•صدور اخطاريه به شهروندان و اداراتي که مبادرت به تخريب يا گودبرداري غير مجاز و رها سازي پسماندهاي ساختماني در معابر يا حاشيه شهر مي نمايند و پيگيري جهت توده آوري آنان
در بعضي مواقع مشاهده شده‌است که بعضي از مالکين يا اداره ها و اداره هاي دولتي يا خصوصي مبادرت به تخريب يا گودبرداري فارغ از جواز قانوني از اين اداره مي نمايند . که به تبع آن رها سازي نخاله ها در تراز معابر و يا محل هاي ممنوع مي باشد . لذا با تهيه و تنظيم اخطاريه قانوني و توزيع آن‌ها بين متخلفين مبادرت نموده تا در صورت عدم همکاري و به دست آوردن مجوز از اين اداره از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد شد .

•مکانيزه کردن روش تخريب و گودبرداري و جلوگيري از طریق سنتي
در دیرین تخريب به وسيله سنتي و دستي که تبعاتي از قبيل هزينه هاي زياد تخريب , احتمال آسيب هاي جسمي و جاني و . . . داشته باشد . لذا اين اداره با مکانيزه کردن روش هاي تخريب و گودبرداري تا در پيشرفت فعالیت و جلوگيري از تبعات ياد شده جلوگيري شود .

•پيگيري خريد يک قطعه زمين جهت تخليه و دفن نخاله ها
با اعتنا به وسعت و پراکندگي فعالیت در تراز شهر , محل هاي تخليه مو جود جوابگو نمي باشند . لذا اين اداره در حالا پيگيري و رای زنی جهت خريد يک قطعه زمين و اختصاص آن به محل تخليه و دفن نخاله مي باشد .

•برخورد با شرکتهاي خلاف‌کار و جلوگيري از ادامه فعاليت آنان در تراز شهر
چندين کمپانی که مبادرت به تخلف و سرپيچي از قوانين و ضوابط ستاد ساماندهي نخاله هاي ساختماني اين اداره مبادرت نموده اند از ليست شرکتهاي ارائه سرویس ها در زمينه تخريب و گودبرداري حذف تا از تخلفات بعدي جلوگيري شود .

•پيگيري جهت برنامه ريزي و راه و روش اندازي راس بازيافت نخاله هاي ساختماني
طي تحقيقات صورت گرفته مشخص و معلوم شده‌است که در بعضي از شهرها با رویکرد اندازي محل هاي بازيافت پسماندهاي ساختماني مبادرت به توليد مواد اوليه بتن سازي و . . . مي نمايند . لذا اين اداره در اکنون ایجاد کردن طرحي جهت احداث راءس بازيافت نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز مي باشد .

•مذاکره با پليس راهور و ناجا جهت بکارگيري و استعمال از کارکنان کادري در حيطه ساماندهي نخاله ها

فعال سازی ماشین کرایه ای سرویس ها گردآوری نخاله های ساختمانی
یک کدام از منابع ساخت نخاله های ساختمانی عملیات های ساخت وساز و همینطور تعمیرات داخلی و بیرونی ساختمانها هست که در صورت



:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

کمپانی تمیز انرژی بنا دارنده محل کار فنی مهندسی بومی در مملکت کانادا در مورد انتقال علم فنی سرویس ها گردآوری آشغال های شهری و بیمارستانی , در اختیار گرفتن رایحه و ویروس , طرح تفکیک منبع اقدامات فراوان موثری را به کار آوره است که از آن پاراگراف پیاده سازی سیستم در دست گرفتن رایحه و ویروس با همیاری کمپانی ECOLO کانادا است .

در مورد انتقال علم فنی سرویس ها گردآوری آشغال های بیمارستانی و عفونی , اقدامات دوچندان موثری را به کار آوره است که از آن پاراگراف واردات خودروهای منحصر حمل آشغال های بیمارستانی و همینطور امحاء اصولی و استاندارد این مدل از پسماند های خطرناک می‌باشد . اجرای سیستم مدیر پسماندهای بیمارستانی و عفونی بوده و با به کار گیری از امکانات امروزی , نسبت به امحاء اصولی طبق مقررات و قانون ها مبادرت میشود .حمل نخاله ساختمانی مرکز تهران

طرح نوین مدیر پسمانده های بیمارستانی

با وجود روشهاي نوين جهت دفع پسماندهاي بيمارستاني در بسياري از بخشها كشور دفع اين پسماندهاي خطرناك کماکان به روش سنتي و از طريق ” دفن ” صورت مي‌گيرد . دفن پسماندهاي بيمارستاني , علاوه بر آلودگي‌هاي زيست محيطي و آبهاي زيرزميني , خطر توسعه و گسترش برخي از بيماريها را در پي داراست .

دفن پسمانده های بيمارستاني و عفوني به شيوه هاي كنوني در كشور مي تواند عواقب وپيامدهاي جبران ناپذيري بدنبال داشته باشد .

درین طرح جهت امحاء پسماندهاي بيمارستاني از شيوه هاي نوين و جديد و استاندارد مصرف شده شده‌است .

اکنون در بيشتر كشورهاي دنيا دفن پسماندهاي بيمارستاني به روش بي خطر كردن واستريل كردن صورت مي‌گيرد و اين شيوه جايگزين دفع كردن پسماندهاي بيمارستاني از طريق پلاسما كردن و دستگاه آشغال سوز شده‌است . دفن پسماندهاي بيمارستاني به روش كنوني و همچنين استعمال از آشغال سوزبه دليل آلودگي‌هايي كه به همراه داراست تحت عنوان يك معضل جدي تلقي مي‌شود .

در حین حاضر پسماندهاي عفوني مراكزبهداشتي درماني , مطب ها و آزمايشگاههاي تشخيص طبي ومراكز درماني اعم از بيمارستانها با زباله‌هاي شهري امحاء مي‌گردد كه بر بهداشت وسلامت مردمان تاثيرگذار است . به اين علت ادغام نمودن پسماندهاي شهري و بيمارستاني تهديدي است براي بهداشت شهروندان وكاركنان بخش سرویس ها شهري شهرداريها وسازمان هاي مديريت پسماند كه با اين قبيل پسماندها درتماس مي باشند .

كشورهاي پيشرفته وتوسعه يافته پيش از اين از آشغال سوز وسپس از طريق پلاسما , مبادرت به امحاء پسماندهاي عفوني مي‌كردند . اینک با به کار گیری از سيستم هاي استريل كردن و بي خطرسازي مبادرت به دفع پسماندهاي بيمارستاني مي‌كنند .

پسماندهاي بيمارستاني دربرگیرنده پسماندهاي عفوني , پسماندهاي پاتولوژيك , اجسام تيزوبرنده , پسماندهاي دارويي , پسماندهاي سرطان‌زا , پسماندهاي شيميايي , پسماندهاي راديواكتيو , كپسول‌هاي حاوي گازهاي پرفشار و پسماندهاي حاوي فلزات سنگين میباشند .

استانداردهاي ناظر بربهداشت محيط وحفاظت محيط ‌زيست از قبيل استاندارد EPA مرتبط با ايالات متحده آمريكا و راهنماي EC مرتبط با اتحاديه اروپا است . بيمارستان‌ها و مراكز درماني با اعتنا به وظيفه اصلي آن‌ها كه محافظت وتأمين سالم شهروندان است بايد مراقب آسيب‌هاي بهداشتي و زيست‌محيطي كه بوجود مي‌آورند , باشند .

براساس برآوردهاي اداره جهاني بهداشت در صورت تفكيك مطلوب پسماندها , پسماندها دربرگیرنده 80 درصد پسماندهاي عادي مراكز درماني , 15 درصد پسماندهاي پاتولوژيكي و عفوني , يك درصد اجسام تيزوبرنده , سه درصد پسماندهاي شيميايي و دارويي و كمتر از يك درصد پسماندها منحصر مواد راديواكتيو , كپسول‌هاي گاز , دماسنج‌هاي جيوه‌اي شكسته و باطري‌هاي مستعمل مي باشد .

شيوه هاي از بين بردن پسماندها مشتمل بر سوزاندن به وسيله زباله‌سوز , ضدعفوني شيميايي , عمليات حرارتي مرطوب , عمليات حرارتي خشك , استعمال از امواج ميكروويو , دفن كردن يا انباشته‌سازي و بي‌حركت سازي است . بر پايه طرح اداره جهاني بهداشت ( WHO ) پسماندهاي عفوني , پاتولوژيكي و اجسام تيزوبرنده با روشهاي گوناگون زباله‌سوزي از بين مي‌روند و ضدعفوني شيميايي پسماندها , روش ميكروويو , دفن كردن و تخليه در فاضلاب‌ها براي پسماندهاي سرطان‌زا , شيميايي و راديواكتيو انجام نمي‌شود .

در اين ميان به غیر از روش دفن كردن و تخليه در فاضلاب , تمامي روش‌هاي ياد شده براي از بين بردن اجسام تيزوبرنده به کارگیری مي‌شود . بحران اساسي در زمينه پسماند هاي بيمارستاني مديريت آن در مرجع , طریق توده آوري و حمل و دفع نهايي آن مي باشد . باتوجه به اينكه چالش اصلي در باب پسماند هاي بيمارستاني عدم تفكيك اجزاء آن ها در منشاء توليد مي باشد كه با پافشاري و پيگيري هاي وزارت بهداشت تعداد كمي از بيمارستان ها , آن نیز به طور غیر مناسب و غير بهداشتي کار تفكيك را انجام مي دهند .

مجلس توده آوري حمل و دفع پسماند هاي بيمارستاني را به عهده خویش توليد كنندگان ( بيمارستان ها ) نهاده است , البته تا هنگامي كه بيمارستان ها ومراكز درماني به تنهايي ورأساً با بستن قرارداد با شركت هاي خصوصي اين كار را انجام ندهند , شهرداري خویش را مؤظف مي داند كه نسبت به توده آوري ودفع آن مبادرت نمايد .

در حالي كه روزمره 50 هزار بدن پسماند بيمارستاني در كشور توليد مي شود , صرفا 11 بيمارستان كشور پسماند هاي خویش را ضدعفوني مي كنند . لحاظ به اينكه براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي , بيمارستان ها مسئول پسماند هاي توليدي خویش می‌باشند .

آشغال سوز بیمار ستان نیز فعال بوده البته وضعیت استاندارد را از لحاظ محل , حرارت و دودکش ندارد و چه بسا فاقد طول استاندارد و غربال میباشد و در اثر احتراق ناقص دود و ذرات آویزان در گوشه و کنار بخش شده که با دقت به مسکونی بودن ناحیه زیاد خطرناک است مقام موقت گردآوری هم حالت مشابهی داراست و شایان توجه این که مامورین شهرداری درهمین محل وبدون هیچ پوشش حفاظتی مبادرت به جداسازی آشغال هامی نمایند . علاوه بر حالت آشغال های بیمارستانی , بهداشت محیط همگانی مریض خانه هم در موقعیت مطلوب و مطلوبی قرار نداردو نیازمند بررسی های دورازشوخی می‌باشد .

براساس برآوردها حدود ۶۳۰ دسته ماده شیمیایی و دارویی در بیمار‌ستان مصرف می شود که ۳۰۰ جور آن سمی بوده . در کشور‌ایران بیشتراز ۸۰۰ بیمار‌ستان , ۷۰۸۹ واحد بهداشتی درمانی , ۱۶۲۸۵ منزل بهداشت و ۳۷۰۱ آزمایشگاه فعال وجود داردکه روزمره بالغ بر ۲۸۵ بدن پسماند ساخت می نمایند که دفع آنان مدیریتی درست و مطابقت و همخوانی با اصول مهند سی و بهداشت می طلبد . ( طبق آمار سال ۱۳۸۲ ) .



:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

ابزار , امکانات و مواد مصرفی ما یحتاج : 

کابل چهار حرفه , سیم رابط , سرسیم , پاستا نسوز , گلند کابل .
وسایل و قطعات یدکی دستگاه .
نقشه ی مدار الکتریکی دستگاه .
نکات ایمنی : هنگام خدمت کردن کولر حتماً فیوز مینیاتوری و کلید منحصر به فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید . در تابستان ماهی یک توشه آب تشتک کولر را تخلیه فرمائید تا شبیه تصویر ذیل ذرات پوشال و پوسته های رنگ مسیر های آبرسانی کولر را مسدود نکند .

راهنمای چهره ای خدمت و حفظ عصر ای کولر آبی‌رنگ هوایی

آب پخش کن ها و درپوش های کولر را به صورت درست نصب نمایید تا شبیه تصویر پایین آب به یاتاقان و محور پروانه نرسد چون باعث زنگ زدگی و معیوب شدن کولر می شود .

راهنمای چهره‌ای خدمت و مراقبت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی

دستکم ماهی یکبار درپوش های کولر را از محل آن خارج بیاورید و پوشال های آن که شبیه تصویر تحت تر و تمیز نیست , توسط ی شیلنگ آب تر فرمائید آن‌گاه آن را روی درپوش تر و تمیز نمائید . پوشال های آلوده و کثیف و آلوده و کثیف به گرد و خاک , دوده و رسوب های آب را پیشین از استعمال بده بستان فرمایید .

راهنمای چهره یی خدمت و مراقبت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی

در تصویر ذیل آب از روش پوشال های غیر آراسته , آب پخش کن یا این که نصب غیر درست درپوش کولر روی تسمه ریخته و هنگام عمل کولر , آب املاح دار به بدنه و موتور کولر میرسد و زخم آن دورازشوخی است .

در تصویر پایین وزنه ها یا این که قطعات بالانس مکانیکی پروانه ی کولر دیده می شود . برای پرهیز از زخم دیدن پروانه و فساد یاتاقان و موتور کولر , سفارش می شود هنگام افتتاح ماهیانه یک توشه پره های پروانه را منزه نمایید .

هنگام خدمت زمان ای , تهیه بودن تسمه را مطابق تصویر تحت در اختیار گرفتن نمائید و در صورت مشاهده ی هر مدل عیب , شلی و سفتی تسمه نسبت به رفع یا این که ردوبدل آن مبادرت فرمایید .

در تصویر پایین مبلغی پروانه را مشاهده می‌کنید در اثر ریزش آب , رسوب گرفته است . برای پرهیز از جراحت دیدن کولر و بهبود حالت خنک کنندگی کولر نسبت به رفع عیب و ریزش آب مبادرت نمائید .

هنگام خدمت عصر ای کولر و پاک کردن صافی و شیلنگ آبرسانی , مجدداً شیلنگ آب را به صورت درست در محل آن قرار دهید و آن را از مجرای محل ورود صافی بگذرانید .

بعداز پایان فصل‌تابستان هنگام خدمت کولر آب تشتک کولر را تخلیه و اسباب و اثاث آن را منزه نمایید . در پایان فصل‌تابستان و خدمت های عصر ای تشتک کولر را کاملاً منزه نمایید و در صورت نیاز تشتک و بدنه ی کولر را رنگ کردن نمایید . برای نقل و انتقال پمپ آب شبیه تصویر تحت از ترمیم سیم رابط خودداری کنید .سرویس کولر آبی

 

روش روغن کاری یاتاقان سمت چپ آب در خدمت عصر ای کولر 

با دقت به‌این این‌که یاتاقان ها در محیط مرطوب قرار دارا‌هستند و در اثر ورود دوده , گرد و خاک به درون کولر و تبخیر آب مالامال املاح درون کولر , روغن مو جود در فضای در میان یاتاقان ها و محور پروانه , خیلی پر سرعت کیفیت خویش را از دست می‌دهد و رسوب هایی در حوالی یاتاقان ها و محل تماس آنان با محور ساخت می شود . برای بهبود و بالا بردن کیفیت هوادهی و خنک کنندگی کولر آبی رنگ , پیشنهاد می شود در مقطع به کار گیری و افتتاح از کولر در تابستان دست کم ۳ توشه یاتاقان های کولر را با روغن مقاوم درمقابل رطوبت روغن کاری فرمائید . برای روغن کاری یاتاقان سمت پمپ آب , نظیر یاتاقان تصویر ذیل به ترتیب ذیل کار فرمایید :

فیوز مینیاتوری و کلید منحصر به فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید . 

درپوش سمت پمپ آب کولر را بردارید .
درپوش روغن خور یاتاقان را مطابق تصویر تحت بردارید .

مطابق تصویر پایین توسط ی روغندان یاتاقان را روغن کاری نمائید .

هنگام روغن کاری تعدادی توشه محور پروانه را بچرخانید تا فضای میان محور پروانه و یاتاقان کاملاً روغن کاری شود .
پس روغن کاری یاتاقان , درپوش روغن خور یاتاقان را در محل آن قرار دهید تا آب به درون یاتاقان نفوذ نکند .
پوشال درپوش سمت پمپ آب را با شیلنگ آب کاملاً تر فرمایید و پوشال را روی درپوش تر و تمیز نمائید تا هیچ مدل برجستگی نداشته باشد . بعد از آن درپوش را در محل آن قرار دهید و اعتنا نمایید که آب پخش کن سمت پمپ دقیقاً مقابل ناودان درپوش باشد تا آب روی یاتاقان نریزد .
روش روغن کاری یاتاقان سمت مبلغی پروانه در خدمت عصر ای کولر
یاتاقان سمت بولی پروانه نیاز به مواظبت و روغن کاری بیشتری دارا‌هستند . چون در اثر سفتی تسمه و ریزش آب از روش آب پخش کن , پوشال و تسمه روی یاتاقان , آن را معیوب می نماید . برای دوری از معیوب شدن یاتاقان و فاسد شدن روغن آن , توصیه میشود هر سه هفته یکبار به ترتیب ذیل فعالیت نمایید :

فیوز مینیاتوری و کلید منحصربه‌فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید .
درپوش سمت تسمه یا این که بولی پروانه را بردارید .
درپوش روغن خور یاتاقان تصویر پایین را نظیر تصویر بعدی بردارید .
راهنمای چهره یی خدمت و محافظت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی راهنمای چهره‌ای خدمت و محافظت عصر ای کولر آبی‌رنگ هوایی

با به کار گیری از روغندان و روغن مقاوم مقابل رطوبت مطابق تصویر تحت یاتاقان را روغن کاری نمائید .



:: برچسب‌ها: سرویسکار کولر , سرویس کولر , کولر آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

به نقل از خبر نگار خبرگزاری دانشجو ها جمهوری اسلامی ایران ( ایسنا ) حیطه کرمانشاه , اولی وب سایت بازیافت نخاله های ساختمانی مملکت با حضور نائب رئیس عمرانی استانداری , شهر دار , اعضای شورای شهر و عده ای از مسئولین استان کرمانشاه روز سه‌شنبه ( دوم اردیبهشت ماه ) آغاز به فعالیت کرد . حمل نخاله جنوب تهران

هایده شیرزادی اجرا کننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه در دین بهره‌برداری این تارنما با اشاره به تاریخچه روز زمین منزه و بابیان این‌که ایرانیان از هزاران سال قبل درین روز برای مراقبت از عنصرها چهارگانه برنامه داشته اند و خرقه سپید بدن می کردند , خاطرنشان کرد : تصمیم گرفتیم در چنین روزی او‌لین وبسایت بازیافت نخاله های ساختمانی مرزوبوم را در کرمانشاه بهره‌برداری کنیم .

او با اشاره به پیگیری های حدود 15 ساله برای بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه , است , افزود : کرمانشاه طی سالهای قبلی از لحاظ ارتقا جمعیت و گسترش یافتگی فرآیند افزایشی داشته است و این دستور سبب ارتقا روز افزون آشغال ها و نخاله ها شده‌است .


شیرزادی بابیان این‌که طرح بازیافت نخاله های ساختمانی در سال 1391 در شورای شهر کرمانشاه مصوب شده‌است , ادامه بخشید : با حمایت استانداری و بقیه دستگاه های دارای ارتباط اعتبار موردنیاز برای فعال سازی این پروژه که جزو آن هم به طور وام ها بود , مهیا شد .


او به‌دنبال از ایجاد روزمره چهار هزار بدن نخاله ساختمانی در کرمانشاه خبر اعطا کرد که متساوی هر ساله 1 . 5 میلیون بدن نخاله است .

به گفته اجرا کننده طرح بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه ارتقا ساخت نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در کناره شهرها نقص‌ تمام مرزو بوم است و طرح بازیافت این نخاله ها روز جاری برای نخستین بار در مملکت در شهر کرمانشاه کلید خورد .

شیرزادی معتقد است , با اجرای این طرح نیز زمین از دپو نخاله های ساختمانی رهایی می‌یابد , نیز کوه ها و معادن محافظت می شود و نیز مصالح قابل به کارگیری برای ساخت و ساز مجدد به چرخه مصرف گشوده می‌گردد .


او از مسئولین تقاضا کرد پس از اجرای این طرح با تشکیل شورای نخاله , چک بیشتری بر تخلیه نخاله های ساختمانی داشته باشند و به علاوه محلی معین برای گردآوری تمامی نخاله های ساختمانی در لحاظ گرفته شود .


اجراکننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه بابیان این‌که فعلا دو خط برای بازیافت نخاله های ساختمانی خریداری شده‌است , ادامه اعطا کرد : این دو خط قادر است روزمره دو هزار بدن نخاله ساختمانی را در دو کشیک بازیافت نماید .


شیرزادی اذعان کرد : کرمانشاه به هشت خط بازیافت نخاله نیاز دارااست که چهار خط برای نخاله های فعلی و چهار خط دیگر برای یک سری میلیون بدن نخاله ساختمانی قبل است .


او هزینه خریداری امکانات مو جود را حدود پنج میلیارد تومان اظهار‌کرد که دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن وام ها بانک تجارت بوده و مابقی با همیاری شهرداری , اداره همکاری شهرداری ها و کمپانی بازیافت کرمانشاه تامین شده‌است .


او معتقد است , با دستگاه های دیگری که ما یحتاج است در کل هفت میلیارد تومان برای اجرای بدون نقص این طرح اعتبار نیاز است .


به گفته شیرزادی اجرای بدون نقص این طرح کرمانشاه را از نخاله های ساختمانی منزه می نماید , معادن را محافظت می نماید و مصالح ساختمانی برای پروژه ها تامین می شود .

مدیرعامل کمپانی بازیافت آشغال کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد همانطور که کرمانشاه در حوزه بازیافت آشغال یک سرمشق ملی شده , در بازیافت نخاله های ساختمانی هم سرمشق شود .

استفاده دوباره از 15 هزار تن نخاله ساختمانی در آینده نزدیک
نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران از بهره‌گیری دوباره نخاله‌های ساختمانی به میزان 15 هزار بدن در آینده‌ای نزدیک خبر بخشید و اظهار کرد : به زودی طرح جنگلکاری 30 کیلومتر از مسیر فرودگاه امام خمینی ( ره ) عملیاتی خواهد شد .

به نقل از خبر نگار شهری خبرگزاری جوان , مجتبی یزدانی در جریان بازدید از محل دفن آشغال آرادکوه در عده خبرنگاران , با اشاره بدین این‌که تهران روزمره 7500 تا 8000 بدن آشغال ایجاد مینماید , بیان کرد : این میزان از آشغال حجم مضاعف متعددی است و ظرف سال‌های قبل با وجود ارتقا جمعیت تهران سعی کرده‌ایم که حجم آشغال تولیدی را اثبات نگه داریم .

او افزود : از 20 فروددین ماه ماه دو حیطه به طور پایلوت مورد تفکیک از مرجع را عملیاتی خواهند کرد که در‌حالتی که شهروندان در مشاجره آشغال با ما همیاری نمایند میتوانیم ساخت آشغال را به نصف این میزان کاهش دهیم .

نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران در ادامه‌ صحبت‌های خویش , افزود : بایستی بدین نکته دقت داشته باشیم که در مدیر شهری هر واقعه مثبتی که بخواهد چهره دهد , نیازمند شرکت کردن مردمان است .

او با اشاره به نخاله‌های ساختمانی , گفت : با وجود این‌که ساخت و سازها در تهران کاسته شده است , ولی 43 هزار بدن نخاله ساختمانی داریم که جزء آن مورد به کارگیری دوباره قرار می گیرد . برنامه ما این است که در آتی نزدیک 15 هزار بدن از نخاله‌های ساختمانی را مورد افتتاح دوباره در اختیار بگذاریم .

یزدانی در ادامه‌ تاکید کرد : 300 هزار جنگلکاری را در فرمان عمل خویش قرار داده‌ایم که به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد . همینطور جنگلکاری در لبه فرودگاه امام خمینی ( ره ) خوا‌هیم داشت که 300 کیلومتر از این مسیر از عرصه مجاهدت تا فرودگاه درختکاری خواهد بود .

او در بخش دیگری از صحبت‌های خویش , افزود : شهرداری حیطه 9 و اداره بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درین طرح ملازمت خواهند داشت و تا دو هفته‌ آتی این طرح عملیاتی خواهد شد . همینطور آب پاشی درختان غرس شده درین طرح به طور قطره‌ای آب پاشی خواهند شد .

نائب رئیس سرویس ها شهری شهرداری تهران در پایان هم به بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه امام خمینی ( ره ) متصاعد می شود اشاره و خاطر نشان کرد : این عطر ربطی به دفن آشغال در گروه آرادکوه ندارد و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسانه تیمی از دولت , فقط پنج درصد از آن را مرتبط با شهرداری تهران می داند شده‌است .



:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 | نظرات ()