نوشته شده توسط : مدیر

کولر سلولزی چه است ؟ و چه تفاوتی با کولر آبی رنگ پوشالی دارااست ؟ این سوال هایی است که در هنگام خرید کولر صنعتی از خویش خواهید پرسید . جواب بدین سوالهای را در‌این مقاله بررسی خوا هیم کرد . نصاب کولر آبی در تهران

 

در سیستم های سرمایشی تبخیری با عبور دادن باد و آب و از روی واسط تبخیری خنکی تولید می‌گردد . واسط های تبخیری زیادی موجود هست که بیشتر دو دسته آن در بازار کشور‌ایران شناخته شده هست :

واسط تبخیری از دسته پوشال - کولر صنعتی آبی رنگ

واسط تبخیری پد سلولزی - کولر آبی‌رنگ صنعتی
واسط تبخیری از گونه پد سلولزی - کولر آبی رنگ صنعتی

پوشال
پد سلولزی
واسط تبخیری در کولرهای پوشالی از دسته پوشال است . پوشال دارنده بافت نامنسجم , و ذرات آسیب پذیر می‌باشد .
در کولرهای پوشالی به دلیل بافت نامتراکم ذرات ریز از بافت پوشال جدا شده و در هوا متفرق می شود و منجر ساخت سوزش دیده و ساخت اشکال حساسیت شده و احتمال ابتلا پیدا کردن به بیماری های تنفسی را ارتقاء میدهد . علاوه بر این تراز پوشال به جهت ناهموار بودن بازدارنده از پخش یکنواخت آب میشود , بدین ترتیب در کولر های پوشالی بیشتر حادثه می افتد که جزء پوشال به طور کامل کم آب باقی بماند و چکیده دیگر از آب مملو شده باشد .
کم آب ماندن تراز پوشال منجر کاهش بازده کولر شده و از بازده کولر به شدت می کاهد . علاوه بر این خیسی و انباشته شدن آب در پوشال بستر قابل قبولی برای پرورش گونه های باکتری ها و میکروب ها را آماده می نماید و این آلودگی ها در هوا دور از هم شده و سبب ساخت بیماری های مختلف و حساسیت می شود .

ذرات نامتراکم پوشال مکان قابل قبولی برای شد گونه های میکروب است .


ولی در پد های سلولزی , ساختار همگن و به طور کامل یکنواختی موجود هست . آب به طور کامل یکنواخت در آن توزیع می‌شود و هیچ نقطه ای از پد سلولزی کم آب و یا این که انباشته از آب نمی‌گردد . همین دستور سبب می شود خنکی ساخت شده در کولر سلولزی مضاعف بیشتر از کولر پوشالی باشد .
ساختار دارای انسجام پد سلولزی قابلیت و امکان هر مدل شکنندگی را از دربین می‌برد و هوای خروجی از کولر عاری از هرگونه آلایندگی مربوط به پوشال هست .

در‌این در میان در کولر صنعتی به دلیل جریان هوای دوچندان بالا نزدیک به 13000 تا 40000 اقتدار باد جهت تخریب پوشال مضاعف بالاست و قدمت پوشال به شدت کاهش مییابد . بنابر این در کولر صنعتی پد سلولزی تحت عنوان واسط تبخیری گزینش میگردد .

مقایسه انسجام بافت پد سلولزی و پوشال در کولر آبی‌رنگ

پد سلولزی دارنده سایزهای گوناگون است . که با اعتنا به بعدها کولر گزینش می گردند .
اشکال مختلفی از پد سلولزی در بازار جمهوری اسلامی ایران موجود هست که متاسفانه دارنده کیفیت مطلوب نبوده و به با سعی نامطلوب سبب ساز کاهش بازده دستگاه می شود .
در کولر صنعتی گرماسرد از پد سلولزی اروپایی به کار گیری می شود . و بجهت کیفیت فراوان بالا هر 5 سال نیاز به ردوبدل دارا‌هستند .

 کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی چه است و چه مزایایی داراست 

کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی یک کدام از گونه های کولرهای تبخیری ( Evaporative Coolers ) است . پایه فعالیت کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی همانند بقیه گونه های کولرهای تبخیری بر تبخیر آب پایدار است . عامل به کارگیری از این تغییر تحول فاز جهت انتقال حرارت در سیستم های سرمایشی , آنتالپی تبخیر شایان توجه سیال آب است .
در خلال تغییر تحول فاز آب از مایع به بخار تحت عنوان سیال خنک کننده سیستم , هوای گرم محل ورود به سیستم و در تماس با آب ذخیر شده در پدهای خنک کننده میزان متعددی حرارت از هوا به آب منتلق می شود . ای انتقال حرارت که دارنده کمیتی قابل مراعات ای است منجر افت جايگاه حرارت هوا می شود . در پایاین این روند فیزیکی , رشته کولر هوای خنک شده را به محیط انتقال می‌دهد و همان می دمد .
این مدل از کولرها دارنده سه شاخصه می‌باشند که می‌توانید از اسم آن‌ها هم استخراج فرمایید . این شاخصه ها عبارتند از :

• کاربری صنعتی کولر تبخیری متبوع و کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی
• پدهای خنک کننده سلولزی ( Cellulose Cooling Pads )
• و حرفه سانتریفیوژ

کاربری صنعتی کولر صنعتی سلولزی پلیمری
کولرای تبخیری سلولزی پلیمری در گنجایش ها و بعاد متفاوت درست شده و در معرض تعیین کابران قرار می‌گیرند . برای اشکال کاربری های تجاری و صنعتی , اضطراری است استفاده کننده گنجایش کولر متبوع خویش را با اعتنا به بعدها محوطه , آب و هوا و فاکتورهایی از این قبیل معلوم کند . برای انتخاب این گنجایش جداول و فرمول های تخصصی ویژه ای بیان شده شده‌است .

پدهای خنک کننده سلولزی مورد استعمال
پد سلولزی اروپایی به عمل رفته کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی در کولر های صنعتی گرماسرد
پد سلولزی اروپایی به عمل رفته در کولر های صنعتی گرماسرد

گونه پدهای خنک کننده مورد به کارگیری در پیروز سیستم های سرمایشی آبی‌رنگ تازه اعم از کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی پدهای سلولزی است . این پدها , که از صفحه ها کاغذی سلولزی تشکیل‌شده گردیده اند میتوانند در ارتقا بازدهی سیستم زیاد مثمر ثمر باشند .

در تحت تنی چند از مزیت های پدهای خنک کننده سلولزی تیتر شده‌است .
• ارتقاء بازده خنک سازی به دلیل جذب بالای آب
• ارتقاء ریت تغییر تحول دمای هوای گرم به دلیل محبوس کردن هوا در باطن خویش و تماس بیشتر با آب که ناشی از ساختار و زوایای داخلی صفحه های سلولزی است .
• مقاومت دوچندان بالای پدها به دلیل استعمال از پوشش های ( Coatings ) رزینی منحصر
• عدم رسوب گذاری و در صورت ساخت رسوب , رسوب زدایی مضاعف آسوده
• هدر رفت دوچندان ذیل خیس آب نسبت به بقیه پدها و پوشال های خنک کننده
• کارایی غربال مثل و تله برای گرد و غبار و آلودگی های جان دار در تالار های صنعتی
• یاری به تنفسی سلامت خیس به دلیل عدم ساخت گازهای سمی و فیلتراسیون هوا
• نصب و بده بستان دوچندان سهل و آسان
• سبک
• حفظ کم هزینه و سهل وآسان
• ارزش مقرون به صرفه در قبال پدهای شیشه ای , فلزی یا این که چوبی و …

 



:: برچسب‌ها: نصاب کولر آبی , نصاب کولر آبی تهران , نصاب کولر آبی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مدیریت کارها آب شهرستان گنبد , مینودشت و گالیکش اظهار‌کرد : اجرای ممنوعیت حفر چاه کشاورزی در استان , به خواسته صیانت از منابع آبی رنگ استان و دوری از آمدن ضرروزیان دور از شوخی بدین منابع واجب و حتمی است . . . حفر چاه

 

رئیس کارها آب شهرستان گنبد , مینودشت و گالیکش اذعان کرد : اجرای ممنوعیت حفر چاه کشاورزی در استان , به مراد صیانت از منابع آبی رنگ استان و خودداری از داخل شدن ضرروزیان دورازشوخی به‌این منابع واجب و اضطراری است .

به نقل از رابطه ها همگانی کمپانی آب حیطه ای گلستان , مهندس جواد تیموری تیتر کرد : مردمان استان گلستان تحت عنوان صاحبان حساس منابع اساسی آب زیرزمینی با افتتاح اصولی و با صرفه و عدم حفر چاه غیر مجاز میتوانند نقش مهمی در حفاظت از این منابع را دارا باشند .

او تصریح کرد : منابع آب , سرمایه ای ملی و محدود است که به تمامی نسل ها وابستگی داشته و بایستی در مراقبت و مراقبت از آن همت بیشتری شود , به این ترتیب اضطراری است مطابق با ضابطه توزیع عادلانه آب و دین طومار اجرایی آن به کار گیری از منابع آب پایین زمینی از روش حفر هر مدل چاه , قنات و گسترش چشمه در هر حیطه با اذن و موافقت وزارت نیرو و موسسه ها آب حیطه ای و امورات تابعه آن بایستی صورت پذیرد .

مدیریت کارها آب شهرستان گنبد , مینودشت و گالیکش با اشاره به بخش کشاورزی تحت عنوان وسیع ترین مصرف کننده منابع آب با مصرف بیش تر از 85 درصد از پتانسیل آب استان , یادآور شد : حفر چاه سوای گرفتن مجوز , در قدم ابتدا یک مبادرت غیر کارشناسی و غیر اصولی به حساب آورده می شود و در سطح بعدی از آن تحت عنوان یک مبادرت غیر رسمی نام برده می شود .

مهندس تیموری ضمن اشاره به این که متخلفین حفر چاه غیر مجاز برابر ضابطه , ذیل تعقیب و پیگرد رسمی قرار خواهند گرفت , تیتر کرد : حفر غیر مجاز چاه علاوه بر اتلاف و هدر رفت سرمایه فردی شخصی که مرتکب انجام آن شده , موجب می شود منافع و سرمایه چاه های همسایه را هم در معرض تهدید و خطر قرار دهد که از دید اخلاقی و آموزه های فقاهتی , عملی اشتباه شمرده می شود .

او افزود : به این ترتیب از کشاورزان عزیز تقاضا داریم از حفر چاه غیر مجاز اکیدا پرهیز نموده و برای ارتقاء فایده وری در مصرف آب و بسط کشاورزی خوب تر است از طریق های نوین آب پاشی و توسعه کشاورزی صنعتی و علم بنیان استعمال شود .

حفر غیر اصولی چاه واقعه آفرین شد

جان به زانو در آوردن یک خدمتکار تبعه افغان

در ساعت ۱۵ : ۴۲ تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ طی ارتباط تلفنی با سامانه ۱۲۵ اداره حریق آدرس و سرویس ها ایمنی شهرداری کرج اعلام یک مورد رخداد نشت گاز در نشانی کرج – گلشهر – تقاطع گلزار شرقی و خیابان شهید حدادی شد که فورا اکیپ های عملیاتی و یاری و نجات از نزدیک ترین پایانه های اداره به محل واقعه اعزام و بعداز وصال مشاهده نمودند , بر اثر حفر غیر اصولی یک رینگ چاه افقی از طبقه منفی یک ساختمانی در هم اکنون احداث برای به چنگ آوردن انشعاب کنتورآب ; به خطا لوله مهم انتقال گاز در گیر شکستگی شده که به موجب این واقعه مستخدم تبعه افغان ( حدودا ۱۶ ساله ) که در درحال حاضر حفر چاه بوده در گیر خفگی شده‌است .

بعد از انقطاع جریان گاز و حفر تونلی در خیابان بعداز همت زیاد , حریق نشانان توانستند جسد مستخدم گرفتار در چاه را به خارج انتقال و تحویل دست اندرکاران انتظامی دهند .

مجازات و شیوه ی رفتار با حفر چاه غیر مجاز
قانون ها حفر چاه فاضلاب
خشكسالي هاي پي در پي , كمبود نزولات جوي , گرمي هوا به کار گیری هاي غيرفني و غير اصولي , نياز شديد بخش ها به آب «اعم از شرب و بهداشت , كشاورزي , صنعت و …» استحصال بي رويه و نيز مصرف بي رويه از منابع پایین الارضي و در يك كلمه كمبود منابع آبي محرك اصلي براي برخي از افراد «اعم از حقيقي و حقوقي» به خواسته به کار گیری غيرمجاز از منابع ذیل الارضي شده و به همين خاطر اداره ها آبياي با چالش حفاري چاههاي غيرمجاز و نيز فایده برداران غيرمجاز از منابع مجاز روبرو بوده و می باشند كه پرونده هاي زيادي نيز در اين خصوص در محاكم دادگستري مطرح مي باشد .

ماده 3 ضابطه توزيع عادلانه آب تصویب شده 1361 مقرر مي داراست «استفاده از منابع آبهاي زيرزميني به استثناي موردها مذكور در ماده 5 اين ضابطه از طريق حفر هر مدل چاه و قنات و توسعه و گسترش چشمه در هر حوزه‌ از كشور با اذن و موافقت وزارت نيرو بايد صورت پذیرد و وزارت مذكور با دقت به خصوصيات هيدرولوژي حوزه‌ ( شناسايي طبقات زمين و آبهاي زيرزميني ) و قانون ها پيش بيني شده در اين ضابطه نسبت به صادر شدن پروانه حفر و منفعت برداري مبادرت مي كند .

1 - ماده مذكور استثنايي براي چاههاي مورد ماده 5 قائل شده كه در فصول آتي مشاجره خواهد شد .

2 - با دقت به اينكه مشاجره حاضر در امر چاهها مي باشد لذا قنات و چشمه مذكور در ماده مبحوث عنه از شمول اين مقاله بیرون مي باشد .

3 - اعم از «حفر هر جور چاه در هر ناحیه از كشور با اذن و موافقت وزارت نيرو بايد باشد» موردها ذيل متبادر به ذهن مي گردد .

الف : مراد از كلمه «حفر» مشتمل بر چاههايي است كه پس از تصويب ضابطه مذكور حفر شوند كه تبصره ماده فوق نيز در تائيد همين مقاله است . با عنايت به سياق عبارتي تبصره مذكور كه مقرر مي داراست «از تاريخ تصويب اين ضابطه صاحبان كليه چاههايي كه در پیشین سوای اذن وزارت نيرو حفر شده باشد …» معلوم مي شود كه تبصره مارالذكر دربرگیرنده چاههايي مي شود كه قبلی از تصويب ضابطه توزيع عادلانه آب حفر شده باشند و در لحاظ قانونگذار چاههايي كه پس از تصويب ضابطه مذكور حفر شده هرچند كه مورد منفعت برداري قرار گرفته يا خیر مشمول ماده 3 بوده و چاه جديد تلقي مي شود . به عبارت ديگر چاهي كه بعد از آن ازتصويب ضابطه فوق حفر شده چاه غير مجاز تلقي و مشمول ماده 45 مي گردد . اما منوط به اينكه در حوزه‌ آگهي قضیه تبصره فوق الذكر پخش شده باشد .



:: برچسب‌ها: حفر چاه , چاه کنی , حفاری چاه فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دقت داشته باشید که مدام گزینش یک برند دارای اسم و رسم تمامی چیز نیست . همینطور پرداخت پول فراوان نیز ملاک نیست , حساس این است که کولر گازی خیر بخرید . 

به نقل از تیم بازار باشگاه خبرنگاران , امروزه با گرم شدن کره زمین و ولی گرم خیس شدن تابستان حتی‌در مناطقی که فصل زمستان های برفی دارا هستند , وجود کولر در منزل ها واجب به لحاظ می‌رسد . از فی مابین دو دسته کولر پرکاربرد در کشور ایران , کولر گازی بین تاسیسات برودتی از رده خاصی برخوردار‌است .
چون با‌گاز از گرمای محیط می کاهد . تاسیسات برودتی سهمی حدود 26 درصد از کل مصرف برق بخش خانگی را به خویش اختصاص می دهند . این سهم در موقعیت آب و هوایی متعدد و با اعتنا به جور وسیله مورد به کارگیری می‌تواند متغیر باشد . روش کارکرد کولر ها با اعتنا به آبی رنگ و گازی بودن متعدد است . گروهی به اشتباه گمان می نمایند که کولرگازی گران خیس از گونه های آبی‌رنگ است البته واقعاً این طور نیست . در‌صورتی‌که شما یک کولر به عنوان مثال شش هزار آبی رنگ بخرید , تقریباً به عبارتی مبلغی را پرداخته اید که دیگرافراد برای خرید کولرگازی پنجره ای پرداخته اند , پس سوای پیش داوری به بازار بروید . سرویس کولر گازی مشهد

برای خرید یک کولر گازی مطلوب , بایستی به نکات مختلفی دقت کرد . بعضا از آنان‌را می‌توانید به‌دنبال بخوانید و بعضا دیگر را حتماً فروشنده به شما خواهد اظهار‌کرد . فقط میماند آلرژی شما نسبت به نکات دارای اهمیت که مورد ای فردی است و در شرایطی که کسی به پیشنهاد ها اعتنا نکند , مقصرخود اوست .

فاکتور های اول
فاکتور های کلی برای خرید کولر گازی و استعمال باصرفه از آن , مشتمل بر موارد ذیل است :

متراژ محل متبوع
تعداد پنجره ها
ساعت‌ها به کار گیری از کولر گازی
تعداد اشخاص مستقر در محیط اطراف کولر گازی
کاربری مکان

اشکال کولر گازی
کولر گازی جانور در بازار کشور‌ایران معمولا در پنج دسته تحت می باشند :

کولر گازی اسپلیت تک پنل
کولر گازی اسپلیت یکسری پنل ( مولتی اسپلیت )
کولر گازی اسپلیت کنجی
کولر گازی پرتابل
کولر گازی پنجره ای
کولر گازی ایستاده
کولر گازی اسپلیت کنسولی , سقفی زمینی
کولر گازی اسپلیت سقفی کانالی ( Ceiling Concealed Duct )
کولر گازی اسپلیت کانالی ( Ducted Split )
سیستم های توسعه یافته ( VRF , MDV , DVM )

اطلاعاتی که می بایست در رابطه یک کولر گازی داشته باشید عبارتند از :
توان گرمایش وسرمایش هر پنل
گونه کمپرسور کولر گازی
الف : سیلندر پیستونی اختصاصی هوای معتدل
ب : سیلندر پیستونی ( تروپیکال ) منحصر هوای استوائی
ج : روتاری منحصر هوای معتدل
د : روتاری ( تروپیکال ) منحصر به فرد هوای استوائی

سفارش ما برای مشهد مقدس روتاری منحصربه‌فرد هوای معتدل است . بخاطر این که هوای شهر مشهد مقدس در نقط ی اوج گرما در فصل تابستان از 45 + بیشتر تجاوز نمیکند و مصرف برق کمپرسور کولرگازی اختصاصی هوای معتدل کمتر از تروپیکال هست . کمپرسور های تروپیکال تا دمای 67+ به خیر فعالیت می نمایند و برای شهر های جنوبی کشورمان نظیر : اهواز - بندر عباس – کیش و . . . . . مایحتاج می‌باشد . کمپرسور های پیستونی کولر گازی به دلیل مصرف برق فوق العاده بالا به نسبت روتاری توصیه نمیگردد , البته مقاومت و توان در قبال گرما یکی‌از مزایای با اهمیت کمپرسور پیستونی است .

برق مصرفی بر حسب آمپر و توان مصرفی کل برحسب وات
بعدها و وزن کولر گازی
جایگاه انرژی کولر گازی
میزان صدای کولر گازی در هنگام فعالیت و . . . .

حتما تارنما قانونی و یا این که جنرال کاتالوگ حیاتی دستگاه را به اعتنا مطالعه نمائید , چون داده ها حقیقی وواقعی کولر گازی را به شما ارائه می نماید .

نکات دارای اهمیت
به بازار بروید . همینطور پیش از آنکه یک برند مختص را گزینش نمائید و یا این که فارغ از هیچ انتخابی به بازار بروید . درخصوص خصوصیات و ویژگی ها فنی اشکال کولر گازی اطلاعاتی کسب فرمایید . درصورتی که فارغ از درایت کافی راهی بازار گردید , صرفا راز در گمی برایتان حاصل می شود , پس اولی کاری که بایستی کرد . کسب داده ها است .

به خاطر داشته باشید که کلام دوستان خوب و خاندان و آشنایان و یا این که چه بسا شایعات , ممکن است در رابطه کیفیت غذای یک رستوران مبداء نیکی باشد , ولی قطعاً نمی‌توان بدین نوع سخنان , در رابطه کولرگازی اطمینان کرد . اعتنا داشته باشید که شما قرار است بیش تر از 500 هزار تومان پول خرج فرمائید . پس داده ها حتمی را از منبع مطمئن کسب نمائید .

اعتنا داشته باشید که مدام تعیین یک برند معروف کلیه چیز نیست . همینطور پرداخت پول مضاعف نیز ملاک نیست , کلیدی این است که کولر گازی خیر و خوبی بخرید .

درانتخاب مدل وقدرت یک کولر گازی بعدها اتاق شما دوچندان کلیدی است . گهگاه شما برای یک اتاق کوچک کولر گازی با اقتدار بالایی خریداری می‌کنید و سپس بدون چاره می‌باشید که مدام آن رادر شرایط کم قرار دهید ویا از شدت سرمایش اذیت گردید . درآن هنگام شما پول خویش را بدور ریخته اید .

دقت داشته باشید که کولر گازی های دیواری یک دستگاه فرنگی نیز دارا هستند . پس به هنگام خرید این مدل کولر گازی ها به جایی که دستگاه فرنگی بایستی قرار گیرد و طرز رابطه ان با دستگاه داخلی نیز دقت فرمائید .

نکته حائض اهمیت در کولرهای گازی گنجایش سرمایشی آن‌ها است . بی آلایش ترین فعالیت برای پی بردن این نکته و هماهنگ کردن ان با بعد ها اتاق , یک ارتباط تلفنی با کمپانی تولید کننده و یا این که فروشنده کولر گازی است . کارشناسان این موسسه شرکتهای شما‌را ارشاد می نمایند . واحداندازه گیری اقتدار دستگاه اسپلیت با بی تی یو محاسبه می‌شود .


بی تی یو BTU چیست؟
British Thermal Unit : واحداندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی میباشد . در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک رتبه از 60 درحه فارنهایت به 61 جايگاه فارنهایت برساند .

موتور بعضا کولر های گازی برای بخشها جغرافیایی درست شده گردیده اند . برای مثال بعضی از آنان ویزه بخشها گرم ومرطوب میباشند که ارزش بالا تری دارا‌هستند , مثل کولر های گازی با کمپرسور پیستونی تروپیکال . در‌حالتی که شما در جایی مانند شهر مشهد مقدس زندگی میکنید نیازی بدین مدل کولر ها ندارید . پس پیشین از خرید , گونه استعمال را گزینش فرمائید تا در گیر خسارت نشوید .



:: برچسب‌ها: سرویس کولر گازی , سرویس کولر , سرویس کولر گازی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

کولر آبی‌رنگ و تن درستی 

کولرهای آبی رنگ را می توان بیشتر ترین و کارآمدترین سیستم های خنک کننده در بخش اعظمی از کشورها اعم از کشور ایران دانست . با دقت به این که این نسل از سیستم های سرمایشی در حالت اقلیمی گرم و کم آب شایسته ترین بازدهی را از خویش ارائه می دهند , و حالت بسیاری از کشورمان هم گرم و کم آب است , می توان میزان استعمال و استقبال از این سیستم های خنک کننده ارزان ارزش و باصرفه را تقریب زد .نصب کولر آبی مشهد

طبق آمارهای جغرافیایی حدود یک سوم کل دنیا را بخش ها کم آب و گرم تشکیل داده اند . ولی درباره‌ی کشورمان کشور‌ایران , اعداد و ارقام از این هم بالاتر رفته و حدود 90 درصد از وسعت کشور‌ایران را بخشها کم آب و نصفه کم آب گزارش کرده اند . به همین جهت است که هر ساله حدود 800 هزار دستگاه کولر آبی رنگ در سرزمین ساخت می‌گردد .

علیرغم استعمال بیش تر از 80 درصد مردمان از کولرهای آبی‌رنگ , جزء محصول ها کولر آبی رنگ هم به طور صادرات برای مرزوبوم ارز آور بوده است . البته نکته مهم در باب این سیستم های خنک کننده میزان تاثیرات آن‌ها بر تن درستی یوزرها است . علاوه بر مباحث هزینه , بها خرید , عملکرد و بازده کولر , سرانه مصرف انرژی , میزان مصرف آب و فاکتورهایی از این دست , مبحث شاخص های تندستی هم فراوان دارای اهمیت است که کمتر هم بدان پرداخته شده‌است .

در‌این مقاله همت داریم در خصوص کولرهای آبی‌رنگ و تاثیرات آن‌ها بر تندستی , و نیز چنین رویه شغل های کاهش مضرات این کولرها بر تندستی یوزرها مشاجره کنیم .

کولر آبی رنگ و بهبود سالمی و رطوبت محیط
کولرهای آبی رنگ می‌توانند مضراتی را برای سالمی یوزرها پیرو داشته باشند . در تحت به تنی چند از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود . اما برای کاهش اثرات ناشی از این مضرات هم می توان راهکارهایی را ارائه بخشید که پیرو به تفصیل تیتر خواهند شد .

سردرد و خستگی ناشی از باد کولر
احتمالاً سردرد و خستگی او‌لین نکته ای باشد که در طول شنیدن مسئله این مقاله به ذهن مخاطبان خطور می نماید . بله! قرار دریافت کردن بیشتراز مقدار در معرض باد کولر قادر است منجر ساخت سردرد در یوزرها شود . اما این سردرد مقطعی بوده و قادر است با قرار گیری در معرض هوای آزاد بدور از کولر از در میان رود .

معایب و مزایای به کارگیری از کولر آبی رنگ بزرگ

اکثری از اشخاصی که در معرض مداوم باد کولر قرار دارا‌هستند اصطلاحاً به سندرم ساختمان مریض در گیر شده و عموماً دارنده ضعف و خستگی مفرطی می‌باشند که مستقیماً از باد کولر ناشی شده‌است .

اختلالات تنفسی , ریوی و حساسیت ها
مورد دیگری که قادر است برای یوزرها دردسر ساز باشد آلاینده ها و آلودگی های جانور در جریان هوای خروجی از کولرهاست . اکثری از کولرها می‌توانند با فضولات حیوان ها و طیوران , باکتری ها و قارچ ها و گرد و غبار و غیره در گیر آلودگی شده و از روش جریان هوای خنک تولیدی آن را به محیط و ریه یوزرها انتقال دهند . لبریز بدیهی است که در چنین قوانینی نمی‌توان توقع داشت اشخاص در معرض این کولر به حساسیت و آلرژی یا این که بقیه بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا نشوند .

ولی راجع به کولرهای آبی‌رنگ علاوه بر مشکلات تنفسی و حساسیتی ناشی از باکتری ها و قارچ ها , بوی مضاعف بد ساطع شده از کولر و باد آن هم قادر است برای یوزرها آزار دهنده باشد . قارچ هایی مثل آسپرژیلوس می‌توانند در واسط های تبخیری کولرهای آبی رنگ رویش کرده و از روش جریان هوای خنک خروجی از سیستم وارد ریه اشخاص شوند . اگر چه که تاثیر این دست قارچ ها در خصوص اشخاص معمولی نمی تواند چندان برجسته باشد , ولی درباره ی کاربرانی که دارنده اختلالات ریوی و آسم و … می‌باشند می‌تواند دردسر ساز شود .

مشکلات ناشی از رطوبت کولر
اکثر وقت ها راجع‌به کولرهای گازی کاهش رطوبت هوا را مورد دعوا و بررسی قرار می دهند . به این مضمون که کاهش بیشتراز حد رطوبت در سیستم های تهویه مطبوع قادر است سبب ساز بی آبی پوست و بقیه مشکلاتی از این دست شود . ولی درخصوص کولرهای آبی رنگ که منجر ارتقای درصد رطوبت می‌شوند چطور؟!

ارتقاء بیش تر از مقدار رطوبت در محیط قادر است باعث پیدایش اکثری از مشکلات برای مفاصل , آنفولا‌نزا های مداوم , استخوان درد ها و غیره شود . علیرغم این‌که کولرهای آبی رنگ به تنهایی نمی توانند سبب ساز پیدایش سرما خوردگی در یوزرها شوند , ولی میتوانند قضیه را برای عفونت و بیماری در تن آماده سازند .

راهکارهای کاهش مضرات کولر آبی‌رنگ برای تن درستی
برای رویارویی با اثرات منفی کولرهای آبی رنگ بر تن درستی می توان با اعمال راهکارهایی بی آلایش به کار گیری این ایمن و سلامت از کولر داشت .

به کار گیری از کولر مبتنی بر طرح ریزی
استعمال مداوم از کولر میتواند جراحت رسان باشد . براین اساس می توان با به کار گیری صحیح و طرح ریزی شده , دارنده زمان بندی و پیکربندی دمایی صحیح از اثزرات منفی آن کاست . شایسته ترین ایده برای این استراتژی استعمال از سیستم های هوشمند در دست گرفتن دما است . این سیستم های قادرند با استعمال از برنامه‌ریزی‌های ( Programming ) دمایی و هنگامی خویش یوزرها از سوزوسرما یا این که گرمای مفرط نگهداری کنند و به طور مداوم وضعیت دمایی و چه بسا رطوبتی رفاه را برای آنها تولید کنند .

به کارگیری از واسط های تبخیری مطلوب و خدمت عصر ای منظم
پوشال های چوبی ای که تحت عنوان واسط تبخیری در کولرهای معمولی مورد به کار گیری قرار می‌گیرند اکثر زمان ها مبتلا آلودگی , قارچ و باکتری میگردند و منجر پیدایش مشکلات تنفسی و ریوی و چه بسا حساسیت در یوزرها میشوند . به علاوه رویش بعضا از این باکتری ها منجر ساخت بوی نامطبوعی از پوشال ها میشود . برای خودداری از این حالات , حتمی است پوشال ها را به طور زمان ای هر مورد 1سال بده بستان کنید . نیز چنین می توان با تمیز کاری پوشال ها و یا این که استعمال از محلول های پرکلرین و آب ( مشتمل بر 10 درصد پرکلرین و 90 درصد آب ) از الودگی آنان به میزان قابل مراعات ای کاست .



:: برچسب‌ها: نصب کولر آبی , نصب کولر آبی مشهد , نصب کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

لوله بازکنی سرویس بهداشتی و یا این که سیستم لوله کشی خزینه و دسشویی به مراد رفع گرفتگی لوله انجام می گیرد . روش های مختلفی برای لوله بازکنی انجام مییرد که بسته به دلیل گرفتی لوله و یا این که شدت گرفاگی آن می‌باشد . در‌این نصیب شما‌را با همه گیرترین روش گرفتگی لوله آشنا میکنیم . چاه بازکنی

 

روش نخستین : استعمال از فنر لوله بازکن برقی
فنر لوله گشوده کن برای مفتوح کردن گرفتگی های مشقت بار لوله ی دستشویی استعمال می نماید .

فنر لوله گشوده کن از موتور و فنر درست شده شده‌است . موتور لوله گشوده کن فنری وسیله ای به صورت دریل هست که فنر به رمز آن متصل شده‌است . فنر لوله گشوده کن نیز فنری متناسب با لوله میباشد که باید انعطاف ضروری را داشته باشد تا داخل خمیدگی لوله بتواند خم شود .

به مراد به کارگیری از این دستگاه باید فنر را به رمز دریل یا این که موتور منحصر متصل کرد و رمز فنر را باطن لوله فرو پیروزی . به‌دنبال آن موتور را روشن میکنیم تا فنر آغاز به چرخیدن نماید . هنگامی که موتور روشن شد و فنر لوله گشوده کن به چرخش در آمد , به آهستگی فنر را به داخل لوله فشار دهید . این فعالیت را تکرار نمایید تا فنر به اندازه بیشتری داخل لوله وارد شود و به نصیب گرفتگی لوله رسد . وقتی که نوک فنر به گرفتگی لوله رسد باعث جنبش خاک و مواد جامد دشوار درون لوله می شود و آنان‌را در جهت چاه ساماندهی می نماید .

روش دوم : لوله بازکن تراکم هوا
در صورتی استدلال گرفتگی لوله ی فاضلاب انباشتگی خاک درون لوله باشد , در اینطور مواقع از لوله گشوده کن تراکم هوابرای گشودن لوله به کار گیری می شود . شیوه به کار گیری از این دستگاه این چنین است که با تلنبه زدن , هوا باطن دستگاه فشرده می شود و میزان فشار باطن دستگاه به وسیله یک عقربه نشان داده می شود . با قرار دادن دهانه این وسیله بر منش دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه لوله گشوده کن , هوایی که درون دستگاه به صورت فشرده است وارد لوله می شود و گرفتگی های باطن لوله را ناچار به تکان می نماید .

روش سوم : لوله بازکنی با مواد شیمیایی
لوله بازکن‌های شیمیایی موثرترین محلول می‌باشند که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله ببراحتی از در بین می رود و مجرای لوله گشوده می گردد . ریختن اندازه کافی از این مواد به باطن لوله , قابلیت بازشدن گرفتگی درون لوله موجود است . می بایست در ذهن داشت که سرعت اثر کردن لوله گشوده کن های شیمیایی نماید است . راهنمای خرید محلول لوله بازکن

روش چهارم : لوله بازکنی با استعمال از تلمبه ی دستی
لوله گشوده کن دستی وسیله ای برای مفتوح کردن گرفتگی های سطحی و ضعیف در لوله فاضلاب می‌باشد . این وسیله مشتمل بر پمپ و گونه است . و یک قطعه پلاستیکی نیم دایره ای صورت که اسم پمپ به آن داده می شود و یک گونه که روی آن قرار گرفته است . برای تولید چسبندگی بیشتر و قوی‌تر فعالیت کردن چاه بازکن , به دور تا به دور کناره پلاستیکی گوشه ای را که قرار است به سینک بچسبد , پارافین بمالید . نصیب پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به پایین این کلاهک برود روی چاهک قرار دهید و کمی آب در سینک ریخته آن گاه جور چاه بازکن را سفت به سوی زیر فشار دهید . این تکان را چند رتبه تکرار نمائید . چاه بازکن را بردارید تا آب داخل سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات باطن لوله را به داخل فاضلاب برنده شود . آنگاه آب داغ را گشوده فرمائید تا وارد لوله شود و جداره لوله را به طور کامل تطهیر نماید .

روش پنجم : روش های خانگی لوله بازکنی
در‌صورتی‌که که گرفتگی لوله شدید نباشد می توان نظیر یک لوله بازکن ماهر توسط ی روش ها خانگی گرفتگی لوله را برطرف نمود .
روش خانگی لوله بازکنی

تخلیه چاه خانگی با ساخت فنر لوله بازکنی

لوله بازکنی سرویس بهداشتی به روش خانگی

لوله بازکن‌ های شیمیایی

لوله بازکن‌های شیمیایی و اسید های لوله بازکنی محلول‌های مضاعف موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله دوچندان پر سرعت و سهل وآسان از میان میرود و مجرای لوله گشوده میگردد . در صورتی‌که مدام محلول را باطن چاهک می‌ریزید و آن را به هم اکنون خود‌‌ رها میکنید بایستی بدانید مرتکب نادرست بزرگی میشوید . باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب ساز پوسیدگی آن میشود , به این ترتیب بعد از ریختن محلول در چاهک پس از یک‌سری دقیقه تأمل آب را باطن چاهک گشوده فرمائید تا آب برای یک سری دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید . بعداز ریختن محلول شیمیایی به باطن چاهک هیچ گاه رمز خویش را برای دیدن درون چاهک نزدیک آن نکنید , چون گازهای سمی که از محلول متصاعد می گردد , مضاعف زیان آور است . بعضی از محلول‌های چاه بازکن برای از میان بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات خوراک مطلوب است و بعضی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع موی در لوله به کار گیری می شود . پس محلول چاه بازکن قابل قبولی را خریداری فرمائید .



:: برچسب‌ها: چاه باز کنی , چاه باز کن , تخلیه چاه ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

برای برطرف کردن نشتی لوله های ساختمان , فساد ها ابتدا می بایست محل نشتی را شناسایی کرد که‌این عمل توسط دستگاه نشت یاب صورت میگیرد . دستگاه تشخیص پارگی لوله بر طبق صوت کار می نماید . کارایی دستگاه نشت یاب به‌این صورت است که امواج صوتی می توان در تشخیص محل پارگی لوله آب که دارنده نشتی شده‌است یاری گرفت . در واقع دستگاه تشخیص پارگی لوله دارنده یک گیرنده و فرستنده امواج است . این گیرنده و فرستنده که داخل یک محفظه‌ای به صورت کپسول جای دارد . با روشهای کامپیوتری بوسیله دستگاه تشخیص پارگی لوله , وجود ترک و نشتی باطن لوله‌ها واضح میگردد . در واقع تکان آب منجر ساخت امواج صوتی می شود . وقتی که لوله های ساختمان ها دچارخرابی , پارگی و نشتی شود , آن‌گاه آب با شدت بسیار از لوله ای که مبتلا فساد شده و معیوب است بیرون می شود . برای چنین رویدادی حتما ضروری نیست که پارگی خیلی مضاعف باشد و شکاف روی لوله کوچک باشد , یک پارگی جزئی نیز که داشته باشد آن گاه با تولید صوت قابل تشخیص است . اما با اهمیت است که آب با شدت از لوله ای که در گیر پارگی شده‌است بیرون شود . نباید آب بیرون شده به طور قطره ای و با فشار کم باشد . زیرا این شدت است که در انتها در گیر تولید صوت و در سود سبب ساز تشخیص پارگی لوله ساختمان ها می شود . و همینطور می بایست اظهار کرد که صوتی که تولید می شود برای گوش آدم قابل شنیدن نیست بلکه این دستگاه است که صوت را شناسایی می نماید . طریقه ی عمل با دستگاه نشت یاب بدین صورت است که محل صوت را از روی فشار کم ویا بسیار صدای تولید شده ی آن شناسایی می نماید . همینطور شایان ذکر است که‌این دستگاه های نشت یاب یا این که محلی را شناسایی نمی‌کنند یا این که در‌صورتی‌که محل پارگی را پیدا نمایند با اعتنا بالا و کمتر از 10 سانتی متر , نقطه شکاف شده و معیوب لوله را تشخیص می دهند . نشت یابی لوله

سوالی که در عمده مواقع پرسیده می شود این است که برای تشخیص پارگی لوله و نشت لوله آب با دستگاه تا چه عمقی در ساختمان قابلیت و امکان پذیر است؟

عمقی که دستگاه های نشت یاب تشخیص می دهند تا حدود تقریبی 40 سانتی متر است . به این ترتیب این دستگاه ها برای یافتن محل نشت در ساختمان هایی قابل به کارگیری است که از این سختی فراتر نباشد البته لازم به ذکر است که‌این روش برای ساختمان مسکونی , اداری و… است برای نشت های صنعتی و دپارتمانهای بزرگ و … روش های دیگر جایگزین موجود هست

 سوال آن گاه این است که بعد از تشخیص گرفتگی لوله و تشخیص محل نشتی و یافتن محل پارگی لوله آب با دستگاه , چه بایستی کرد؟

در حالتی که نشت و پارگی لوله آب سبب ساز ساخت فساد در لوله و یا این که ساخت نم و رطوبت شده باشد , آن گاه حتما میبایست نصیب رخنه‌ و ترکیده شده لوله که تا قبل از این شناسایی شده تعمیر تخصصی شود . البته در صورتیکه اختلال دور از شوخی باشد نیاز است که قسمتی از لوله کشی ساختمان را ردوبدل شود . متاسفانه دراین باره می‌تواند از یک‌سری سانتی متر تا تعدادی متر به ردوبدل کل لوله کشی ساختمان منجر گردد . درحال حاضر آنگاه از تعمییر و یا این که بده بستان لوله های ساختمان , می بایست به تصحیح محل تخریب شده از ساختمان پرداخت تا ساختمان به موقعیت اول خودبرگردد , که‌این اصلاحات قادر است دربرگیرنده کاشی کاری یا این که موزاییک کاری دوباره یا این که گچکاری و … باشد .

 تشخیص پارگی لوله آب با دستگاه چقدر هزینه دارد؟

یافتن محل ظریف محل نشت و پارگی لوله به هیچ عنوان هزینه متعددی ندارد چون در واقع از تخریب بی مورد ساختمان شما پرهیز می نماید اما در صورت فساد و تعمیر محل فساد می بایست هزینه نمائید . در واقع هزینه کلیدی مرتبط با تعمیرات محل فساد است .

 علت نشت آب از لوله های ساختمان چیست؟

 تشخیص پارگی لوله

ارتقاء ناگهانی فشار آب در لوله ها
اتصالات غیرمناسب در لوله های پلیکا و یک‌سری لایه
انبساط و انقباض لوله های فلزی آب گرم در اتصالات لوله که سبب شل شدن اتصالات و در غایت سبب ساز به فساد لوله ها می شود .
قرار به چنگ آوردن لوله های فلزی در خاک مرطوب خاک آهکی یا این که محلی که منجر خوردگی لوله فلزی شده و منجر فساد لوله ها می شود .
همینطور علت با اهمیت دیگر این است که لوله فلزی غیر نیز فرآورده در کنار تعبیه می‌شوند که سبب ساز تولید برخورد شیمیایی و خوردگی لوله ها و آن‌گاه پارگی لوله می شود .
حدیده کردن بیش تر از حد ممکن لوله های ساختمان به وسیله سرویسکاران که سبب ساز بالا رفتن فشار آب لوله های ساختمان می شود . و در فیض منجر فساد لوله ها می شود .



:: برچسب‌ها: نشت یابی لوله , نشت لوله , ترکیدگی لوله ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

به نقل از ارتباط ها همگانی کمپانی توزیع نیروی برق خراسان شمالی , بی احتیاطی در تعمیر کولر آبی رنگ , جان برنا 38 ساله مانه و سملقانی را گرفت . مدیر تیم ایمنی کمپانی توزیع برق خراسان شمالی از برق گرفتگی و فوت برنا 38 ساله مانه و سملقانی خبر بخشید و اظهار کرد : این واقعه در اثر بی احتیاطی در تعمیر و خدمت کولر آبی رنگ فیس داده است . مهندس ( مرتضی رحیمی ( با اشاره بدین این‌که که‌این برنا اهل شهر قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان درطول روز رخداد با صعود به پشت بام خانه خویش مبادرت به تعمیر کولر آبی رنگ نموده است اذعان کرد : متوفی سوای رعایت نکات ایمنی و جدا برق اقدام به تعمیر کولر کرده بود که متاسفانه درپی برق گرفتگی , از پشت بام سقوط کرده و جان خویش را از دست میدهد . او با اظهار تاسف از این‌که با وجود هشدارها , همگی ساله در فصل‌تابستان شاهد این جور رویدادها هستیم تصریح کرد : تعمیر و خدمت کولرها و بقیه اسباب و اثاث برقی بایستی به دست کارشناس و مالک رشته این فعالیت صورت پذیرد . این مسئول خریداری کولرهایی با نشان استاندارد , نصب , فعال‌ساز‌ی وسرویس کولر بوسیله خدمت کاران مجاز , وصل کردن سیم ارت خانه به ترمینال سیم ارت کولر و به کارگیری از کلید حافظ جان , جلوگیری از ریختن آب با به کارگیری از شیلنگ یا این که پارچ بر روی پوشال های کولر و پرهیز از خدمت کولر به تنهایی و سوای انقطاع برق را اعم از هشدارهای دور از شوخی در این جهت برشمرد . تعمیر کولر آبی تهران

 

عيب يابي و تعمير كولر آبي :


عيب1 - با زدن كليد ها , الكتروموتور دو بدور وپمپ آب روشن نمي شوند .

علت1 - فيوز انقطاع است ويا حاد شده .

رفع عيب1 - ورود و خروج فاز به فيوز را بتوسط فاز متر بررسي نماييد . در حالتی که به فيوز فاز مي برسد امابا حركت اهرم آن فاز بیرون نمي شود , فيوز حاد شده‌است آن را با فيوزي نیز آمپر خودش تعويض نماييد .
عيب2 - با زدن كليد ها الكتروموتور وپمپ آب روشن نمي شود .

علت2 - در فاز يا نول اصلي ( سيم رابط ) مشكلي به‌وجود آمده .

رفع عيب2 - درصورتی که در مبدأ داخل كليد برق موجود هست , فيوز نیز سلامت است البته به ترمينال كولر برق 220 ولت نمي برسد , بطور انقطاع سيم ( كابل ) رابط در گیر اشكال شده‌است . آن را تعويض نماييد .
عيب 3 - موتور كار مي كند ولی باد كولر خنك نيست .

علت 3 - در كف تشتك آبي نیست .

رفع عيب3 - عدم وجود آب يا كافي نبودن آن مي تواند به ترک شدن تشتك كولر - نشتنمودن آب از شير اطمينان - تنظيم نبودن فلوتر ( شناور ) مربوط باشد .
عيب4 - موتور كار مي كند ولی باد كولر خنك نيست .

علت4 - واتر پمپ فعالیت نمي كند يا شلينگ رابط پاره شده .

رفع عيب4 - به كنار كولر برويد وبه پوشال ها توجه نماييد . در شرایطی‌که صداي ريزش آب به گوش نرسيد وهمچنين قطرات آب جاري روي پوشال ها رؤيت نشد , مطمئن باشيد در سيستم پمپاژ آب مشكلي به‌وجود آمده . اين عيب مي تواند به خویش واتر پمپ ويا پارگي شلينگ مربوط باشد . دريچه ها را گشوده نماييد تا مورد معيوب را دقيقا ( شناسايي كنيد . خرابي واتر پمپ مي تواند به هر زگرد شدن پروانه ويا نيم سوز شدن موتور مربوط باشد ولی گاها ( ديده مي شود كه واتر پمپ كاملا ( تندرست است البته در سيستم برق رساني به آن مشكل به وجود آمده قبلی از آن كه واتر پمپ را سوخته تلقي كنيد , سيم هاي رابطش را جدا نموده وبتوسط دو سيم ديگر به آن برق 220 ولت برسانيد . در صورتی کار نكرد وپروانه نیز گريپاژ نيست پس واتر پمپ سوخته است در صورت پاره شدن شلينگ نيز آن را تعويض نماييد .
عيب5 - موتوركار مي كند البته باد كولر خنك نيست .

علت5 - شکاف ناودان ها مسدود شده .

رفع عيب5 - دريچه ها را از كولر جدا نموده ودر صورت امكان پوشال ها را نيز جدا نماييد آنگاه ترک هاي مو جود روي ناودان ها را با جوهر نمك وبرس بشوئيدتا جرم روي حفره ها كاملا ( پاك شود . آن‌گاه ناودان ها را با آب كافي بشوئيد تا بوي جوهر نمك كاملا ( رفع گردد , بعد از آن پوشال ها وشبكه هاي توري را ببنديد و مطمئن باشيد به تهويه مناسبي دست خواهيد يافت .
عيب6 - واتر پمپ والكتروموتور دو بدور در حالا كارند ولی خنك كنندگي كولر , كيفيت چنداني ندارد .

علت 6 - تسمه تنظيم نيست .

رفع عيب6 - براي تنظيم تسمه بايد پيچ هاي پايه الكتروموتور را شل كرد وپايه را طوري جابجا كرد كه تسمه خیر شل باشد كه روي پولي ها كمانه كند ونه آنقدر محکم باشد كه محور را زیر تنش قرار داده بوش ويا تاقان ها را حاد كند ويا منجر سوختگي موتور گردد . بهترين شرایط رگلاژ تسمه آن است كه چنانچه تسمه را نزديك پولي كوچك به وسیله دو انگشت به نیز نزديك كنيم به مقدار يك بند انگشت با نیز مسافت داشته باشند . يا اينكه در شرایطی که موتور را خاموش نموديم سريع رشته توقف نكند بلكه حدود 5 الي 6 بدور بزند بعد از آن بايستد . براي تعويض تسمه ضخامت وطول تسمه را بايد قسمتی از ویژگی ها آن در حیث داشته باشيد .
عيب7 - واتر پمپ والكتروموتور در حالا كارند البته خنك كنندگي كولر كيفيت چنداني ندارد .

علت7 - پارچه برزنتي لرزه گير پاره است .

رفع عيب7 - پارچه برزنتي را بر رسي نماييد واگر در آن پارگي مشاهده وقابل تعمير نيست , آن را تعويض نماييد .
عيب8 - واترپمپ و الكتروموتور كار مي كنند اماخنك كنندگي كولر كم است .

علت8 - موتور حرفه نيم سوز است .

رفع عيب8 - بتوسط يك آمپر متر , جريان موتور رشته را میزان گيري نموده وبا جريان ثبت شده بر روي آن همخوانی دهيد . در شرایطی‌که جريان مقدار گيري شده تعدادی برابر جريان نامي موتور بوده وبدنه استاتور سريع داغ مي شود موتور نيم سوز است .
عيب9 - واتر پمپ والكتروموتور درحال كارند اماكيفيت خنك كنندگي كم است .

علت9 - اندازه پوشال ها كم است وهوا آزادانه وارد كولر مي شود .

رفع عيب9 - در حالتی که پوشال ها را تعويض نموده ايد , در جاگذاري پوشال هاي جديد توجه به کار نيامده سعي شود جاگذاري پوشال ها يكدست باشد وپوشال ها



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر آبی , کولر آبی , نصب و تعمیر کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

 

قبلی از تعمیرات کولر گازی بایستی این نکته را در حیث داشته باشید که چه ایرادی سبب به وجود وارد شدن ایراد در کولر گازی شده‌است . یکی معمول ترین خطاها , روشن نشدن دستگاه است در ذیل به عارضه ها متفاوت روشن نشدن میپردازیم که فهمیدن تمامیه این موردها دوچندان اساسی است . نصب کولر گازی در تهران

پریز برق ندارد , دوشاخه یا این که سیم رابط کولرمعیوب است :

با بررسی برق پریز و اطمینان از تندرست بودن آن , بدنه کولر را با احتیاط جدا نموده و بعداز آن که دو شاخه را وارد پریز نمودید , بتوسط ولتمتر میزان برق را در ترمینال حساس مورد میزان گیری قرار دهید . در شرایطی که در ترمینال دارای اهمیت ولتاژ وجود نداشت ابتدا دو شاخه و آن‌گاه سیم رابط را بده بستان کنید ولی در‌حالتی که که در بر رسی دو شاخه , عیب خاصی مشاهده نشده باشد .

احتمال این موجود هست داراست که کلید حساس وخیم شده باشد :

در برخی از کولر ها فاز مهم مدار از کلید حیاتی کولر گازی عبور می نماید که به اصطلاح به آن کلید اقتدار میگویند . در صورتی‌که که جریان فاز از این کلید رد نشود دستگاه به هیچ وجه روشن نمی‌شود . اعتنا داشته باشید که در هنگام مفتوح کردن و مشاهده کلید با اهمیت , حتما دستگاه را از پریز کشیده و از نبودن برق در کولر گازی به طور کامل مطمئن گردید .

در تعمیرات کولر گازی برای باخبر شدن از تن درستی یا این که فساد کلید حیاتی می بایست از ابزاری به اسم اهم متر به کار گیری فرمایید . برای اینکار بایستی سکو اهم متر را روی مشقت یک قرار دهید و رابط های آن را به مبنا های کلید متصل نمایید . در شرایطی که کلید سلامت باشد با فشردن آن و رفتن به موقعیت ON می بایست عقربه اهم به انتهای آن بچسبد و عدد صفر را نشان دهد در غیر این صورت کلید معیوب است و می بایست ردوبدل گردد .

در صدر به دو علت روشن نشدن کولر اشاره کردیم . روشن نشدن اکثر ترین ایرادی است که احتمالا برای این کولر گازی ها به‌وجود بیاید البته مشکلات دیگری نیز می باشند که در اثر خدمت نشدن به موقع این جنس حادثه می افتد . خیلی وقت ها اتفاق افتاده است که موتور کولر گازی روشن می شود ولی کمپرسور راه و روش نمی افتد , در تحت می‌خواهیم این نقص‌ را مورد بررسی در اختیار بگذاریم :

در سطح اولیه شاید که ترموسات معیوب شده باشد :

برای رفع این خلل ابتدا بایستی دو شاخه کولر را از پریز بیرون فرمایید و بعد از جدا کردن سیم های رابط ترموستات رابط های اهم متر را به آن متصل فرمائید . با جنبش ولوم ترموستات در جهت عقربه های ساعت , عقربه اهم متر گمراه شده ودر حدود عدد صفر می ایستد و با انقطاع ترموستات ( تکان ولوم در جهت بر خلاف عقربه ساعت ) عقربه به سوی بی غایت گشوده می شود .

در حالتی که به هنگام آزمایش کلید , مورد ها مذکور مشاهده نشد کلید ترموستات معیوب است . در صورتی‌که این قطعه مجدد اهیا شود گشوده نیز وخیم می شود پس خوبتر است برای رفع این ایراد حتما بده بستان شود . این را در حیث داشته باشید که برای این عمل از کارشناس تعمیرات کولر گازی یاری بگیرید و همینطور در هنگام خرید قطعه اعتنا داشته باشید که یگانه به جور و دسته کولر گازی شما باشد .



:: برچسب‌ها: نصب کولرگازی , نصب کولر گازی تهران , نصب کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

تشخیص پارگی لوله با دستگاه این قابلیت را می‌دهد که فارغ از هرگونه تخریب ساختمان محل ظریف نشتی را پیدا کرده و آن را تعمیر فرمایید .

این دستگاه می‌تواند به راحتی از نم و رطوبت ساختمان دوری نماید . وجود ابزارهای مطلوب مثل این دستگاه میتواند هر دسته مشکلی از قبیل نشتی , پارگی , ترک میل کردن لوله ها تشخیص اعطا کرد . موسسات لوله گشوده کنی و تخلیه چاه از این دستگاه برای جستن محل نشت آب به کار گیری می نمایند . تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص پارگی لوله با دستگاه تاثیر متعددی در عمل لوله بازکنی داشته است و فعالیت بخش اعظمی از لوله بازکن ها راحت شده و به راحتی می‌توانند محل نشت آب را پیدا نمایند .

 تشخیص گرفتگی لوله با دستگاه

 بیشترین خرابی‌‌‌‌های ‌ساختمان‌ها از سیستم لوله کشی ‌می‌باشد , لذا توصیه میگردد درباره ی این امر خطیر هیچوقت کوتاهی نکنید .

نشتی لوله آب و یا این که فاضلاب سبب ساز ریزش و یا این که فرو رفتن چاه می شود . با تشخیص پارگی لوله با دستگاه از نشتی و یا این که هر جور شکستگی لوله آب و فاضلاب اطلاع پیدا نمایید .

 اعم از سرویس ها کمپانی خدماتی در موضوع تشخیص پارگی لوله با دستگاه : 

• سریعترین و کم هزینه‌ترین تشخیص پارگی , نم و رطوبت با سیستم‌های به طور کامل الکترونیکی «تشخیص عمقی با عمق بالا»

• تعمیرات لوله کشی آب ( نشت یابی لوله آب با دستگاه تشخیص پارگی لوله ) و فاضلاب ساختمان به طور کلی و جزئی

• نشت یابی‌ هر مدل لوله پایین فشار و غیره با آلرژی بالا و بودن هر مدل تخریب

• آب بندی ‌کف سرویس‌ها با مواد اختصاصی , سوای تخریب

کمپانی خدماتی با به کارگیری از دستگاه‌های تماما توسعه یافته , پارگی لوله‌های ساختمان , تاسیسات و منازل را تشخیص داده و در برطرف کردن نم و رطوبت به امداد شما می‌شتابد .

 تشخیص پارگی لوله با دستگاه

مشخص و معلوم کردن نقطه ایی محل پارگی لوله آب , فاضلاب و شوفاژ در مواجه با یک کدام از مشکلاتی که به دنبال به آن‌ها میپردازیم ساختمان شما نیازمند چکاپ با دستگاه تشخیص پارگی لوله میباشد :
1 - نم زدگی دیوار و سقف
2 - چکه کردن آب از سطح ها داخلی ساختمان
3 - شنیدن صدای غیر معمول آب
4 - ارتقا مبلغ قبض آب
5 - گرم نشدن سیستم گرمایشی
یک خدمت دهی بی نقص مشتمل بر سه تراز می‌باشد :
1 - عیب یابی ( مشخص و معلوم کردن محل پارگی ) 2 - برطرف کردن عیب ( ترمیم لوله )
3 - نوسازی بخش های تخریب شده ( گچ کاری , سنگ کاری , سرامیک کاری و… . ) ما به واسطه تخصص و تجربه سال های دراز , هر سه تراز را در کمترین زمان و دور و بر و بالاترین کیفیت اجرا خوا هیم کرد

اعتنا : برای کاهش مخارج تاسیساتی و تلاوت سوالهای همگانی که مشتریان از ما می‌پرسند همین ورقه را به طور بی نقص بخوانید ( مقطع زمان مطالعه 5 دقیقه )
مشتری عزیز راجع به چگونگی معلوم کردن پارگی لوله با دستگاه , طرز کارکرد دستگاه , علل پارگی لوله , درون همین ورقه به طور مختصر و اثرگذار برای شما توضیح داده ایم , لطفا نخستین مطلعه فرمائید تا در طول تصمیم گیری داده ها بدون نقص تری داشته باشید و بعد از آن جهت اطلاع از تعرفه و زمان هماهنگ شدن با نزدیکترین شعب ما تماس بگیرید .
سوال های مرسوم در زمینه ی پارگی لوله با دستگاه و علت پارگی لوله


دستگاه تشخیص پارگی لوله چه‌طور عمل می نماید ؟
این نسبتاً سوال تمام عزیزانی است که برای نخستین بار با پارگی لوله منزلشان مواجه گردیده اند , متاسفانه در پاسخ این سوال لاف های متفاوتی گفته و منتشر می شود که در خوش بینانه ترین وضعیت اسمش را میگذاریم شعارهای تبلیغاتی , دستگاه بر پایه ی امواج عمل می نماید یعنی وقتی که لوله در گیر پارگی یا این که نشتی شود این نشتی امواج صوتی ساخت می نماید , فعالیت دستگاه شناسایی امواج و مشخص و معلوم کردن نقطه پارگی لوله میباشد در‌صورتی‌که فرد یادگرفتن چشم بادستگاه فعالیت نماید این کار در 99درصد مواقع صحیح انجام می شود و خطایی ندارد .
آیا دستگاه چهره ای یا این که دستگاهی که لوله های تاسیساتی را ذیل عمل کپی نماید موجود است ؟

اجزا و ظواهر دستگاه تشخیص پارگی لوله
1 - کامپیوتر یا این که تجزیه و ارزیابی کننده اطلاعاتی که بوسیله گیرنده وارد دستگاه می شود


2 - گیرنده توانا و مضاعف با اهمیت چه بسا کوچک ترین امواج را اخذ می نماید


3 - موبایل یا این که هدفون که قابلیت شنیدن امواج را برای استفاده کننده آماده ایجاد میکند .


نکته : بعضا از مشتریان عزیز بر این یقین اند که با وجود یک دستگاه ظریف دیگر چندان اهمیتی ندارد چه فردی با دستگاه عمل نماید و چه بسا برخی اوقات از خدمت کاران ما در خواست می نمایند که دستگاه را در اختیار آنان قرار دهند , در پاسخ این مدل در خواست ها بایستی بکوییم که نقش تشخیص عمل ( شخص تشخیص دهنده ) فراوان لازم است با وجود ترقی و سیر تکاملی که‌این دستگاه ها تا به حالا داشته اند ولی هیچ کدام از این دستگاه ها هوشمند نیستند سازه بر این نیاز به یک شخص پیش کسوت است تا امواج مرتبط با لوله را از امواج مزاحم در محیط جدا سازد و مسیر لوله کشی را صحیح حدس زده و گیرنده را در نقاط صحیح به تکان در آورد ( در جمهوری اسلامی ایران ساختمان ها فاقد نقشه تاسیساتی می‌باشند )
پس می توان فیض گرفت یک تشخیص پیروز تلفیقی از یک دستگاه توسعه یافته و یک تشخیص فعالیت ذوبده است .

چه عواملی منجر پارگی لوله می شود ؟
برای مشخص و معلوم کردن علت پارگی لوله اولیه می بایست مدل و مال لوله را معلوم نمود به دلیل این که امروزه لوله های متفاوتی در بازار موجود هست که هر مورد نقاط ضعف و قوت متفاوتی هم دارا‌هستند .
لوله های آهنی و گالوانیزه : در‌این دسته لوله همه گیرترین علت پارگی فرسوده شدن هست ( همانگونه که میدانید سرعت پوسیده شده آهن بالاست ) در حالتی‌که این فرسودگی به مرور زمان باشد کاریش نمیتوان کرد ( به عنوان مثال در ساختمان هایی با قدمت 25 - 30 سال پارگی لوله ارگانیک است ) ولی در‌حالتی که یک ساختمان 10 - 12 سال مبتلا پارگی لوله شود یعنی عواملی سبب شده‌است تا فرسودگی و پوسیدگی لوله با سرعت بیشتری صورت گیرد .



:: برچسب‌ها: ترکیدگی لوله , تشخیص ترکیدگی لوله , تشخیص ترکیدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مدیرعامل اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با اشاره به ساخت ۳۵ هزار بدن خاک و نخاله در هر شبانه‌روز در شهر تهران اظهار کرد : طبق مصوبه شورای شهر تهران و با همیاری بخشها ۲۲ گانه شهرداری تهران آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه سوق‌دهی خاک و نخاله شهر تهران فعال‌ساز‌ی شده‌است . 

مدیرعامل اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با اشاره به ساخت ۳۵ هزار بدن خاک و نخاله در هر شبانه‌روز در شهر تهران اذعان کرد : طبق مصوبه شورای شهر تهران و با همیاری بخشها ۲۲ گانه شهرداری تهران آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه سوق‌دهی خاک و نخاله شهر تهران فعال‌ساز‌ی شده‌است . به نقل از ایسنا , مهندس فرهاد پورمحمدسخا بابیان این مقاله افزود : این در حالی است که تولیدکنندگان خاک و نخاله هنوز مکلف نشده‌اند , در این باره قانونمند فعالیت نمایند و حتمی است که ساز و کاری تولید شود تا جهت دهی میان دست اندرکاران اثر گذار غیرموظف تولید شود . حمل نخاله

او با اشاره به یادگرفتن مردمان و عامل ها ایجاد خاک و نخاله , به وسیله تیم‌های کارشناسی اداره بازیافت و بخش ها شهرداری تهران , اعلام‌کرد : ‌ می بایست تولیدکنندگان پسماند مکلف شوند که پیشین از استارت عملیات ساختمانی به شهرداری‌های بخشها مراجعه کرده و جواز محل پسماندهای ساختمانی مربوط را با رعایت قانون ها اخذ نمایند که‌این فرمان به خواسته کاهش آلودگی ناشی از آن است .

پور محمد سخا بابیان اینکه آژانس‌ها به طور دفاتری در شهرداری‌های بخش ها , بومی خواهند شد تا به محض تماس شهروندان نسبت به جمع‌آوری و انتقال خاک و نخاله ساختمانی آنان مبادرت شود , اظهار کرد : درحال حاضر حوزه معاونت سرویس ها شهری در درحال حاضر هماهنگ کردن ساز وکارهای مرتبط با مراد اخذ کاغذ استعلام برای میزان پسماند خاک و نخاله به طور همزمان با صادر شدن مجوزهای عملیات ساختمانی و عمرانی است .

مهندس پور محمد سخا با ذکر پیامدها و تبعات منفی ناشی از تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله برای شهر و شهروندان تهرانی , اذعان کرد : هزینه‌های جمع‌آوری و پاک سازی این دسته تخلیه‌های غیر مجاز , توشه مضاعفی را بر سیستم شهرداری زور کرده که جبران ناپذیر است .

رئیس استدلال اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با تاکید بر این‌که حالا انتقال و حمل خاک و نخاله بوسیله بخش سری انجام می گیرد و شهرداری بایستی با دقت به ضابطه رئیس پسماند , این برنامه را به طور بدون شوخی پیگیری نماید , تصریح کرد : این قضیه در شورای شهر تهران ارائه شده و امید واریم در یک سری ماه آتی به سود آخری رسد , البته تا آن زمان می بایست عمل اجرایی آن با همیاری بخش ها ۲۲ گانه شهرداری و اداره ها شهرسازی بخشها انجام گیرد .



:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()